Byte av bildrör

Jag vet inte om det är värt besväret att byta ut ett bildrör (rörhalsen
avslagen) till en ca 10 år gammal TV.
Men skulle jag komma över ett bildrör (A59EAU00X02) - går det överhuvud
taget att
flytta över detta bildrör till denna TVn?
Jag tänker främst på den mekaniska monteringen av avlänkningsspolen -
justeringar för
färgåtergivning - konvergens, samt kanske också trimningar av RGB
elektroniken.
Är avlänkningsspolen, RGB elektroniken och högspänningen intrimmad till just
detta bildrör - eller kan man byta till ett annat bildrör med kanske annan
storlek?
Är bildrörssockelns pinning "standardiserad"?

Någon som har erfarenhet av detta och kan tipsa (eller kanske avråda)?

MVH
Dan

Re: Byte av bildrör
On Fri, 10 Sep 2004 21:56:11 +0200, "Dan Antonsson"

Det är knappast lönt och resultatet blir nog inte så bra.

Re: Byte av bildrör
Om du hittar ett likadant är det bara att använda det ok som sitter på.
Janne

Site Timeline