Brevlådeklocka

Om det heter dörrklocka så måste det väl
heta brevlådeklocka. Och sådan har jag byggt,
kanske kan vara intressant för de som har långt
till brevlådan.
kolla på www.fim.se

Fim W.

Re: Brevlådeklocka

Bara lite gnäll i all välmening... ;)
Kan du inte göra en meny på hemsidan som fungerar i Netscape också?

--
Olof Lagerkvist
ICQ: 724451

Re: Brevlådeklocka
Du Olof,
Din sida ser spattig ut,
kan du inte uppgradera
till Microsoft Explorer
och göra din hemsida
med Frontpage?
Och RAMAR!

Pepe

Re: Brevlådeklocka

Nä.

--
Olof Lagerkvist
ICQ: 724451

Förutom textredigerare så är det nästan bara dreamweaver som fungerar.

// Heppen.

Re: Brevlådeklocka

Nej, den är gjord i Netscape/Mozilla och det tänker jag fortsätta med.

--
Olof Lagerkvist
ICQ: 724451

Kul, jag kör med urgamla Netscape 4.8 för mina sidor.
Fruktanstvärt enkelt och smidigt.  Duger åt mig.
http://w1.857.telia.com/~u85710476/

Re: Brevlådeklocka

Composer var rätt hyfsad redan i 4.8, det håller jag med om, men jag var
vansinnigt trött på den buggiga javascript-tolken, den ännu buggigare
java-tolken och den rent felaktiga renderingen av en del HTML-dokument i
Netscape 4.x (det blev visserligen lite bättre i 4.8).

Jag körde Netscape 4.8 på Windows NT 4 när jag bodde hemma hos
föräldrarna och det hände flera gånger varje kväll att Netscape
kraschade. Internet Explorer däremot var urstabil och behövde bara en
tiondel så mycket minne för att visa samma sidor som Netscape och
dessutom fungerade den perfekt. Därför blev det så att Netscape bara
användes till mail och webbsideredigering, inte till surf. Vi hade
varsin profil och körde inte under konton med administratörsbehörighet
kan tilläggas.

--
Olof Lagerkvist
ICQ: 724451

Nu har du tydligen missuppfattat det hela.
Netscape 4.8 använder jag enbart för att göra mina hemsidor.
Alltså enbart "Composer-funktionen".
Jag använder den inte alls för att surfa med eftersom den är
på tok för gammal för sådant.  Många, många år för gammal!
Det är senaste Mozilla som gäller för surfning förstås.
http://www.mozilla.se /

Re: Brevlådeklocka

Jag menade inget särskilt mer än att förklara mina egna erfarenheter av
4.8, alltså att det bara var mail och composer jag tyckte var bra. :)

Javisst, det förstår jag, men jag talade om hur det var många år
tillbaka när Netscape 4.8 var den aktuella versionen. Det var ungefär då
jag lämnade Netscape några år och körde IE istället, men är nu tillbaka
i Mozilla-världen igen, Netscape 7.1.

Jovisst.

--
Olof Lagerkvist
ICQ: 724451

Varför inte originalet?  (Mozilla)
Den version du kör är något AOL-tjafs.

Re: Brevlådeklocka

Finns väl ingen bra förklaring, men jag kör utan alla AOL-delar, dvs
utan ICQ, Instant Messenger och Winamp. Jag ska byta till någon annan
Mozilla vid lämpligt tillfälle.

--
Olof Lagerkvist
ICQ: 724451

7.2 har kommit.

--

Mysko

Re: Brevlådeklocka

Ja, jag såg det för några dagar sedan, men för min del lutar det nog
mera åt att jag byter till en annan Mozilla-variant.

--
Olof Lagerkvist
ICQ: 724451

Byt till originalet så får du alltid det modernaste.
"Netscape" är numera bara en äldre och modifierad
av AOL kopia av Mozilla.
Det finns inget att vinna med att köra med AOL-varianten
(Netscape), tvärt om.

Re: Brevlådeklocka

Får jag köra vilken webläsare jag vill? Jag vill ha Netscape, och nått
AOL tjafs är det inte.

--

Mysko

Re: Brevlådeklocka

Jodå.

Du har bara inte insett det ännu.

Re: Brevlådeklocka

Dom äger Netscape och vad vill du ha sagt med det? Har ingen AOL reklam
eller nått annat som ens antyder AOL, mer än att det står unde "about
Netscape".

Fy f-n vilken dryg människa du är du som aldrig har fel.

--

Mysko

Re: Brevlådeklocka

Jo faktiskt gör det det. Vill man använda handelsbankens
internet-tjänster är man hänvisad till Netscape 7.1, säkerhetsprogrammet
vägrar acceptera firefox eller mozilla.

Det går säkert att få det att fungera med hjälp av en massa pul&strul
bland annat med tilläggsmodulen "user agent switcher" men obehaget för
att få det att funka överstiger obehaget att köra internet explorer en
halvtimma varje månad :-) alla fall för mig....

/mats

Site Timeline