Brevlådeklocka - Page 3

Re: Brevlådeklocka

Det är ju ett lösenord kombinerat med certifikatjoxet också..
och givetvis kan man ju spärra sitt cert om man tror det har kommit på
villovägar, men visst är det svårare att märka det efterssom en
fil på datorn kan kopieras utan att det syns.

Å andra sidan kanske man inte kolla just sin skraplott eller dosa
det första man gör efter ett inbrott..

Jag använder inte windows normalt, som jag just skrev i ett annat inlägg
så startar jag bara laptopen för att köra internetbank på, dessutom sitter
den bakom en brandvägg vid dessa tillfällen..

Ja, det är helt idiotiskt, speciellt efterssom jag inte kör windows
varken på jobbet eller hemma.. om det hade varit så att dom specifikt
hade behövt stödja ett speciellt OS hade jag kunnat förstå deras
inställning, men nu är det ju så att gör man en bra lösning så funkar
det i alla fungerande browsers..

I en diskussion som du säkert läst i swnet.unix så framkom det ju att
finska handelsbankens internetbank fungerade i "alla" operativsystem och
browsers.. *suck*

Re: Brevlådeklocka

jo, ja har sett det - det fins egentligen inga tekniska hinder,
bara brist vilja och politik hos banken...

det är förbannat dåligt av bankerna

Man klagar på 'osäkerhet' i opensource-världen, men samtidigt
accepterar man utan att blinka att virus(variant) nr hundratusen
har identifierats och namngivits i windowsvärlden och en stor andel
av dessa är riktat mot IE eller dess bakvägar.

snacka om sila mygg och svälja kameler....

/TE

Re: Brevlådeklocka

Varför använder du inte Mozillas composer, tycker du den är sämre?

Re: Brevlådeklocka

Den har många egenheter som inte alls passar mig.
Har testat många gånger men jag kan inte använda den.
Netscape 4:s composer är så otroligt bra och smidig.

Re: Brevlådeklocka

Tufft! Har varit inne på något liknande själv faktiskt, men då jag ej är
någon "elkille" så har det stupat på det=) Har ca 150-200 meter till
brevlådan, så enda lösningen är nognågot trådlöst tror jag.

Men ringklockan ljuder när locket öppnas om jag förstått det rätt?

Re: Brevlådeklocka

Fungerar då även som tjuvlarm  :-)

Re: Brevlådeklocka

Var har du gömt den då? Bland grönsakerna?
Har du ingen länk som fungerar?

Site Timeline