Bränd resistor

Min hemmabyggda dator har dött och nätagget är boven i dramat.
Såg direkt att en kondensator på 47uF hade smällt så jag pillade dit
Re: =?iso-8859-1?q?Br=E4nd?= resistor
If you can not read this post, go to http://ichimusai.org/oe /

Man skola ej inleda sina artiklar med signaturmärke :)

Eh.. inte på primärsidan väl???

Berätta mer. Hur sitter kondensatorn och motståndet i förhållande till
... switcharen eller inkommande eller så? Det brukar inte vara
omöjligt att följa banorna på ett sådant kort, brukar inte vara så
avancerade. Rita gärna schema och peka ut komponenterna som brunnit.

--
Ichimusai - Tolerated by two cats. ICQ: 1645566  Yahoo: Ichimusai
IRC: Ichimusai#AmigaSWE@IRCnet URI: http://www.ichimusai.org /

Re: =?iso-8859-1?q?Br=E4nd?= resistor
If you can not read this post, go to http://ichimusai.org/oe /

Svårt det där tydligen.

Alltså, man postar _under_ det man svarar på, men _ovanför_
signaturmärket. Långa artiklar svarar man på bit för bit enligt samma
princip. Inte så svårt egentligen. Eller det borde det inte vara i
alla fall.

Jag har hört argument som "men min markör står ju överst när jag
svarar".

Man blir häpen...

--

[...]

Exakt.

--
Ichimusai - Tolerated by two cats. ICQ: 1645566  Yahoo: Ichimusai
IRC: Ichimusai#AmigaSWE@IRCnet URI: http://www.ichimusai.org /
Re: Bränd resistor

Lägg av jag bara jäklas med dig

Re: =?iso-8859-1?q?Br=E4nd?= resistor
If you can not read this post, go to http://ichimusai.org/oe /

47 µF låter också som standardvärde på primären, den skulle jag inte
ersätta med 2100 µF hur som helst om det ligger till på det viset. Som
glättare på sekundären - okay.

--
Ichimusai - Tolerated by two cats. ICQ: 1645566  Yahoo: Ichimusai
IRC: Ichimusai#AmigaSWE@IRCnet URI: http://www.ichimusai.org /
Re: Bränd resistor
inte intesserad

Re: Bränd resistor
inte intresserad

Re: Bränd resistor

Gå till ett forum istället så slipper du alla de oerhört irriterande
personerna här som tror de vet bäst.
"Alla som inte gör som jag gör fel"-mentalitet som inte är speciellt
kul!

Re: Bränd resistor

Om du mår bättre så visst!

Då säger jag , gå till en mötesplats utanför news-världen istället då.
De flesta förstod nog ändå.

Re: Bränd resistor
Junkan skrev i

AAAAAAAARRRGH!!!
Finns det en värld utanför news?

--
Produced by Roland R 2003-09-23 00:01:59

Re: Bränd resistor

nja, mail finns ju men sen njet , kan inte tänka mig det

Re: Bränd resistor

då.

Skyulle inte tro det längre, bara ett av de hemmabioforum jag besöker
har 13000 registrerade medlemmar och har ständigt 500 personer
inloggade, jämför det med motsvarande grupp i news...

Re: Bränd resistor

Och de är svenska?

Re: Bränd resistor

Förresten har jag tagit ett beslut att detta blir mitt sista inlägg i
news på en lång period.
Diskussionerna som förs är få och man kan få bättre och snabbare
information via andra forum.
Dessa platser är också alltid modererade så att inga urspårningar likt
denna förekommer, man blir helt enkelt utkastad, bland andra du Ken
skulle få svårt att stanna i ett dylikt forum för det är i stort sett
alltid förbjudet att leka privat polis och påpeka hur man skall göra och
inte göra.

Kan du förresten påvisa en svensk newsgrupp där ca 5000 unika användare
är inne på en dag och i snitt kvällstid 800 är inloggade...

Kommer att läsa efter svar en dag till sedan raderar jag bort news ur
Outlook och sparar en halvtimma om dagen till fördel för andra
mötesplatser.

Re: =?iso-8859-1?q?Br=E4nd?= resistor
If you can not read this post, go to http://ichimusai.org/oe /

Antal inlägg per dag? Jag är med i flera grupper med över 1000 inlägg
per dygn.

--
Ichimusai - Tolerated by two cats. ICQ: 1645566  Yahoo: Ichimusai
IRC: Ichimusai#AmigaSWE@IRCnet URI: http://www.ichimusai.org /
Re: Bränd resistor

Fast om vi räknar hur många som har clue så kanske det blir annorlunda :)

Dessutom har man ju ingen koll på hur många som ubåtar i news, jag deltar
även i vissa webforum (duckar:) och om man tittar på listan över "inloggade"
så ser man ju alltid MASSOR av folk man aldrig sett skriva ett inlägg, sådana
finns det ju massor av i news också, bara det att det är svårare att ha
koll på dom. ..FÖr att inte tala om alla som någonsin reggats på ett webforum
finns kvar, skulle alla som någonsin tittat i news räknas då vete fan :)

Re: Bränd resistor

Nu menade han nog "Två stycken 100µF i serie", alltså ca 50µF :D

Re: =?iso-8859-1?q?Br=E4nd?= resistor
If you can not read this post, go to http://ichimusai.org/oe /

Ops. Mea Culpa :)