Monitor Fujitsu (KDS) KD-1510, schema

Igår kunde jag bevittna när min gamla datorskärm avled genom att ett
motstånd gnistrade till och brann upp. Det är en Fujitsu KD-1510 (tillverkad
av KDS) och motståndet är R901 enligt kortet.

Detta ställer mig inför två frågor:

1) Bör jag anta att motståndet dukat under som ett följdfel efter något
annat större fel?

2) Har någon här en komponentförteckning där värdet på R901 framgår?

Monitorn saknar ekonomiskt värde men det vore onekligen enklare att byta ett
mostånd än att bära iväg den till elektronikåtervinningen och leta fram en
ny skärm på närmsta loppis.

Re: Monitor Fujitsu (KDS) KD-1510, schema
För att få veta vad chassit heter, skriv till: imran snipped-for-privacy@yahoo.com
Sen kan du skriva till mig, kanske jag har schemat.
/Janne

Site Timeline