beg. tv värd sitt pris?

Hej..

Min gamla Philips 28" svartnar allt för ofta nu med felmeddlandet "F3" som
följd.  Idé på vad det kan vara?

huvudfrågan:
hittade en 32" Sony på blocket. Är den värd det priset säljaren satt?
Tv´n är 4 år gammal.
http://www2.blocket.se/view/3442761.htm?fk=0

Tacksam för svar, Mvh Johan

Re: beg. tv värd sitt pris?
Tja,
50 kr / kg är väl juste pris för en TV :)
Varför är den så tung? Betong i botten?
Min 42" Panasonic väger knappt 30 kg.

Pepe

Re: beg. tv värd sitt pris?

all bakglas innehåller väldigt mycket bly
för att skärma för röntgenstrålning, medans framglaset har
om jag mins rätt, stora mängder barium då blyglas har ogynsam
effekt på färgerna. dessutom är frontglaset väldigt tjockt
för att tåla projektiler typ elektronkanonen kommer farande om
baksidan  av någon orsak skulle implodera...

/TE

Re: beg. tv värd sitt pris?

Det plus att "plana" tv-apparater så vitt jag förstår bara byggts på med
glas på framsidan. Kollar man på en sådan ser det åtminstonde ut som om
de har upp till 5 cm med massivt glas ute i hörnen och mindre i mitten.

Re: beg. tv värd sitt pris?

Jo men det är med största sannolikhet en bakprojektions tv. De är mycket
lättare för de har knappt något glas i sig.

Re: beg. tv värd sitt pris?
Det heter Plasma skärm!

Pepe

Re: beg. tv värd sitt pris?