230v intag?

någon som har sett lösa 230v apparatintag för vanliga stickproppar?
har en sak som jag inte vill ha sladd på utan ansluta med en förlängnigskabel
har för mig att jag sett det någonstans men hittar det inte i dom vanliga
katalogerna(elfa,clas,biltema,e.t.c)

Re: 230v intag?

förlängnigskabel

Que?

Re: 230v intag?

vanliga
Jag gissar på att han menar ett vanligt "kontakt uttag" fast omvänt, dvs en
hane.

Tyvärr kan jag inte komma på några som säljer detta.

Re: 230v intag?

en
Lättare att svara om man vet omständighetena än att gissa. Tror som du, men
att svara blir lite av att gissa och inte veta. ( Chansa ! )

Re: 230v intag?

förlängnigskabel

Trädgårdsmaskiner. EL-klippare, EL-snöslumga, äldre modell.

--
Rospiggen
Med ett ben i sjön...

Re: 230v intag?

För de vanliga Schuko-typen finns det inte vad jag vet.
http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/143316.htm

Det som finns är denna typ
http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/144424.htm

eller denna
http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/2001352.htm

Re: 230v intag?

kollade på det men kommer söka efter ett vanligt 220v intag,
allt annat funkar men jag vill ha så få olika sorters kablar i garaget som
möjligt, och om man inte är hemma så hittar man oftast en vanlig 220
förlängningskabel, men sällan något annat

Re: 230v intag?

Det verkar inte finnas sådana att köpa löst.
Den här varianten är ju standard världen över
och är väldigt vanlig här också.
http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/144424.htm
Annars får du konstruera en egen variant.

Re: 230v intag?

förlängningskabel
vanliga

Som jag sa förut så skulle det underlätta om man fick lite mera info från
början, annars är det risk att det blir en massa svar som bara ligger i
närheten av frågan men inte "träffar" rätt.
Intag, uttag, vanliga stickproppar, förlängningskabel....folk
tolkar\benämner dessa prylar olika.

Re: 230v intag?

Har sett sådana på gamla cementblandare som hyrs ut av Tidermans. Om
dessa inte längre tillverkas/säljs (?) så kanske skroten kan
tillhandahålla begagnade.

--
Version: 3.12
Re: 230v intag?

förlängnigskabel
vanliga
Kanske i husvagns världen.

Re: 230v intag?

Det finns reservdelar till bl.a. elgräsklippare som har vanligt
230v intag tillsammans med startknapp. Det borde finnas som
reservdel till dom flesta eldrivna trädgårdsredskapen.

SV: 230v intag?

förlängnigskabel

Prova någon som saluför tillbehör till husvagar
M.V.H Jan

Re: 230v intag =

kom på mig själv med att inte tänka ordentligt, köpte en timer för 20kr och
annvände baksidan :-)

Re: 230v intag =

förlängnigskabel
och