System home asistant - trochę inaczej.

W dniu 27.03.2023 o 21:48, titanus pisze:

To nie instaluj apki, nikt nie zmusza do apki. Co do "chmury" to oczywiście, że chcesz bo lokalnie nazywa się to CU (reszta świata nazywa to "chmurą" ale tylko dlatego, że jest to wyniesiony CU) możesz mieć go lokalnie i pisałeś że tego właśnie chcesz :) więc nie kombinuj.

Rozumiem też, ze nie chcesz kupować śrubek i nakrętek. Chcesz sam określić złoże rudy żelaza, wykopać, przetopić wytoczyć nagwintować i przykręcić samoistnie wykonanym kluczem bez użycia jednostek metrycznych, które sam ustalisz. Ja wolę w tym czasie zbierać truskawki z krzaka i jeść po opłukaniu bo wziąłem gotowe śrubki za darmo :)

No, o tym piszę ale nie łapiesz terminologii, HA Ci nie pasuje, Supla (nazwa gryzie) inni zmuszają... itp... :)

Jaki problem? [...]

Skoro masz łom do wyważania otwartych drzwi, to nie będę ich bronił :) Podałem rękę i kluczyk, ty wybierasz łom. Spoko, rozumiem intencje i zamiary :) Bedę obserwował jedząc truskawki jak topisz tą rudę żelaza :)

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 27.03.2023 o 22:35, LordBluzg®🇵🇱 pisze:

Przegiąłem jednak. Łom też musisz sobie wytopić i wykuć, znaczy określić system w jakim to zrobisz :) No to ustal teraz działkę na której jest ta ruda żelaza...i krzemu. Chyba nie myślisz o kupowaniu jakiegoś ESP? Sam zrób :D będzie po Twojemu :D

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 27.03.2023 o 21:45, LordBluzg®🇵🇱 pisze:

Odpowiem Matrixem 4...wybór to iluzja :)

Każdy normalny człowiek, wie czego chce i co jest jego celem. Co ciekawe to jakieś 99% wie DOSKONALE czego nie chce, natomiast nie wie co chce :)

Te 1% to ci, którzy...wchodząc do marketu maja kartkę :]

Nie wiem czy to zrozumiesz :)

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 27.03.2023 o 22:59, LordBluzg®🇵🇱 pisze:

Errata:

100% wie czego nie chce :D Znajdujesz się w 100% ale nawet w 1% nie potrafisz zdefiniować czego chcesz :] Siłą procentów musisz wypierdalać :D
Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 27.03.2023 o 20:46, io pisze:

W nagrodę za pytanie, masz filmik

:)

Se obejrz widoki. Kamera ustawiona na wiatrak (zarządzana z supla/system) ma za zadanie rejestrować jak to działa i kiedy go chuj strzeli, żebym się nie musiał domyślać, co się tam odjaniepawliło, jak mnie nie ma :) Data i czas dostępny na filmie :) Logi pracy w apce :)

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

W dniu 29.03.2023 o 00:50, LordBluzg®🇵🇱 pisze:

Ustawienie kamery to widok kamery na północ, gdybyś pytał a wstążka fioletowa na maszcie pokazuje widok kierunku wiatru jak i jego siłę. Nie chciało mi się "koguta" robić/ustawiać za milion złotych, wybrałem opcje "brzytwa Ockhama" i zastosowałem wstążkę :) Na filmie wiatr z zachodu. Wiatrów z północy w zasadzie nie ma na tej szerokości/długosci geograficznej a obecne świerki robią jako "komin/ekran gdzie przepływ powietrza jest odbijany jak od lustra. Zwykłe wykorzystanie praw fizyki :)

Reply to
LordBluzg®🇵🇱

Dnia Fri, 24 Mar 2023 20:54:12 +0100, heby napisał(a):

W kat. 5e każda para ma inną długość skręcenia. To jest jeden z warunków, oprócz wielu innych, jak np. rozmiar żyły, indeks miedzi, przesłuch, straty odbiciow, tłumienie.

Kategorie 6 są bardziej rygorystyczne (np. max. długość rozszycia, min. promień zgięcia) i mogą mieć grubsze żyły. Ale długość skręcenia też jest różna dla poszczególnych par.

Reply to
Adam

Nie o tym mowa. Pary miały różne skręcenia jak się chiończykowi skręciło, zależy gdzie rozcinałeś kabel. Niektóre nie miały wcale dostrzegalnych skręceń, a gdzie indziej miały normalne, inne miały ledwo co. Dwa metry dalej kabel miał jeszcze inne konfiguracje. Najzwyczajniej, kabel był źle wykonany i generował problemy w sieci od których można osiwieć.

Reply to
heby

Tak jest, ale IMO to juz od cat3 ... Taki sam skok dawałby przesłuchy.

Hm ... ta skleroza

cat 3 - pasmo do 16MHz, szybkosc do 4Mbit/s, popularny w ethernet ... szybkosc do ethernetu nie pasuje, choc pasmo tak ... moze to jednak od cat 5 ...

teraz widze, ze cat3 to jakies kable 25, 50 czy 100 parowe ... ciekawe jak tam ze skokiem ...

J.F

Dnia Fri, 31 Mar 2023 14:17:07 +0200, heby napisał(a):

Więc ktoś nie kupił kabel, tylko atrapę kabla.

Do tej pory raz się z tym spotkałem. Wykonawca uparł się, że dostarczy swój kabel. Po zarobieniu końcówek okazało się, że na kablach dzieją się cuda. Nie dość, że w całym biurze (kilka pomieszczeń) musiał wymieniać kable, to miał problem o tyle, że wcześniej "usprawniając pracę" puścił gołe kable w tynku. Oczywiście robił to w ramach gwarancji, ale przez to oddał pomieszczenia jakiś tydzień po ustalonym terminie.

Reply to
Adam

Dnia Fri, 31 Mar 2023 15:33:44 +0200, J.F napisał(a):

Nie wiem, nie używałem. Tylko typowa skrętka 4-parowa, a wcześniej koncentryk.

Reply to
Adam