Transmisja danych przez satelitę

Staram się rozpoznać temat transmisji danych przez satelity. GSM już nie wystarcza. :) Chodzi mi o to, żeby zapewnić komunikację o zasięgu globalnym z urządzeniem na statku (pełnomorskim). Potrzebne to do monitorowania pracy pewnych urządzeń. Łącze ma być 2-kierunkowe o prędkości rzędu góra kilkudziesięciu kilobitów na sek. Antena sat powinna być dookólna i oczywiście odporna na warunki morskie. Rozpatruję przede wszystkim wariant połączenia ze statku do sieci internet, aby logować dane na dedykowanym serwerze (baza danych z własnym protokołem po TCP lub UDP). Chociaż rozwiązanie punkty(statki)<->punkt(stacja logująca) też wchodzi w rachubę.

Czy miał może któryś z szanownych kolegów do czynienia z takim tematem? Gdzie tego szukać? Czy znacie jakieś firmy, najlepiej polskie, które dostarczą sprzęt, zapewnią aktywację systemu i będą pobierały (niewysokie :)) opłaty za transfer?

Pozdrowienia, Qmexx.

Reply to
Qmexx

Szukaj hasla w google "Telefonia satelitarna" prawdopodobnie najlepszy bedzie imar-sat czy jakos tak to sie zwie. Ale tanie nie jest. Cos ze

3$ za MB

Marcin

Reply to
Marcin Stolarski

Użytkownik "Qmexx" <qmexx snipped-for-privacy@interia.pl napisał w wiadomości news:fph0lp$kam$ snipped-for-privacy@news2.task.gda.pl...

"Niewysokie opłaty" to rzecz względna :)

Statek pełnomorski powinien mieć już zainstalowaną łączność satelitarną. Znajomy, który jest marynarzem, może na statku odbierać maile od rodziny. Trzeba uzgodnić sposób wpięcia się do sieci komputerowej statku.

yabba

Reply to
yabba

Marcin Stolarski pisze:

Uzyskałem informację, że nawet kilkanaście $ za MB. :) (System Fleet Broadband) a samo urządzenie 10000euro netto - ceny porażają...

Qmexx

Reply to
Qmexx

ps. Strona bardzo stara wiec proponuje ja tylko jako poczatek do poszukiwan

Reply to
Cezar

Cezar pisze:

Dzięki za link, chociaż prędkość będzie raczej za mała.

Reply to
Qmexx

Thuraya - 2 lata temu telefon z jakims abonamentem byl £1000, wiec troche mniej.

Reply to
Jerry1111

Jerry1111 pisze:

Tyle że Thuraya z założenia nie ma zasięgu ogólnoświatowego. Nie wystarczy nawet aby dopłynąć z Europy do Stanów czy Australii:

Iridium było niezłym wynalazkiem jeżeli chodzi o zasięg, szkoda że upadło ze względów ekonomicznych:

Adam Dybkowski

Ale Iridium ma sie dobrze. Tzn to co po nim zostalo i dziala.

Przy obecnym kursie $ moze byc nawet ciekawa opcja .. ale chyba nie do transmisji danych.

A tak apropos - juz w czasie wojenek 2001/2002 sporo korespondentow mialo fatalna jakosc video .. czyzby ciecie kosztow i korzystanie z publicznych satelitow i pasma rzedu 128kb/s ?