stan kolekcjonerski :)

Pan Piotr Wyderski napisał:

Podoba mi się ten tok myslenia. Jakiś mi on bliski. Nie dalej jak wczoraj stworzyłem regułkę udev. Miała ona wykrywać pamięć włożoną do gniazda USB i przy spełnieniu pewnych warunków zmieniać tablicę partycji tego nośnika. A ponieważ tablica partycji uległa zmianie, więc udev wykrywał nowy nośnik w gnieździe, i...

Pan Piotr Wyderski napisał:

Kształtu w ogóle nie pamiętam, nawet nie zaglądałem do środka. Za to pamiętam, że do kręcenia w lewą stronę trzeba było więcej siły niż w prawą. Pamiętam też odbiorniki, w których trzeba było podłożyć zapałkę, papierek lub cos podobnego, żeby zaskoczyło. Znaczy się zepsute były, choć nie wiem czy od lewego kręcenia.

Jak był model tolerujący kręcenie w obie strony, to można było wkładki poukładać tak, by oba programy były obok siebie.

A ta zmiana partycji to w jakim celu...? Szczerze mówiąc puenty nie załapałem...

Reply to
Marek

Pan Marek napisał:

Nie dla samej zmiany oczywiście, tylko dla stworzenia odpowiedniego układu partycji, przelania na jedną znich squashfs, sformatowania innych, skonfigurowania bootloadera i innych takich nudnych dupereli.

Pointa była taka, że jak załapałem co się dzieje, poprawiłem skrypt i już nie kręciło się toto w kółko niczym perpetuum mobile.

W dniu piątek, 1 kwietnia 2016 19:11:18 UTC+2 użytkownik Jarosław Sokołowski napisał:

To chyba była kwestia budowy zapadki blokującej bęben w konkretnych położeniach. W jedną stronę kręciło się bębnem biorąc zapadkę "z włosem", w drugą "pod włos", dlatego było ciężej.

Reply to
Jarek P.

Dnia Fri, 1 Apr 2016 16:28:43 +0200, Piotr Wyderski napisał(a):

Ach, te RV12P2000... Niedościgniony cud techniki.

Reply to
Jacek Maciejewski

Żeby zmienić czas letni na zimowy, przestawiamy zegarek z 3:00 na 2:00. Godzinę później przestawiamy z 3:00 na 2:00...

MJ

Reply to
Michał Jankowski

Pan Michał Jankowski napisał:

Przestawiamy z 3:00 CEST na 2:00 CET, a po godzinie robi się 3:00 CET. Gdy ta subtelna różnica gdzieś umknie, pointa jest inna niż opisana. W jednym i drugim przypadku modus operandi powinien być podobny.

Co w niczym nie zmieni faktu, że wczesne wersje bodaj Windows 95 próbowały zmieniać czas w nieskończoność.

Dnia Fri, 1 Apr 2016 17:06:57 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

Jak niektore wspoczesne - zasilic napieciem z zasilania niestabilizowanego, jak ruszy, to przelaczyc na stabilizowane :-)

Bo jak widzisz - prad tani ale kiepski. A odbiornik do poprawnej pracy potrzebuje pradu dobrego.

Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <"WBodzimierz Wojtiuk"> napisał w wiadomości news:56fe22b0$0$650$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Mam to bułgarskie urządzenie, w środku siedzą "seleny". Zastanawiam się nad ich wymianą na porządne diody chyba, że istotą stabilizacji jest np. szczególna charakterystyka tych "selenów"...?

Reply to
ACMM-033

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:56fe3c64$0$658$ snipped-for-privacy@news.neostrada.pl...

Jeszcze 240, był czwarty. Porównywałem pod 220, między ustawieniami 220 i

240 łapką w zasilaczu, nie było widać istotnych różnic w zachowaniu telewizora.

Tam, jak obrazek ciut przysiadł, zmieniając rozmiary, liniowość prądów w cewkach, ogniskowanie, to różnica nie była zapewne aż tak wielka. W kolotowym TV mogło to pogorszyć obraz.

714 miał trafo. Problem w tym, że nawijane drutem "ameliniowym", a jak to się "pięknie" lutuje, elektronicy wiedzą, byłby problem, gdyby gdzieś trafiło zimny lut... A i tak bydlak ładne kilka kilo ważył, w sam raz, jako hantelek do siłki. Ciekawe, o ile by więcej zaważył, nawinięty drutem miedzianym...?
Reply to
ACMM-033

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl.invalid...

Roman, nie doceniasz Rubina... to 60 kilo ważyło, pokusiłem się nawet o własnoręczne zważenie niektórych komponentów. Otóż, kinol ważył 18 kilo. Pusta sama skrzynia, też 18.. To 36 kilo. 60-36, to 24 kilo, tyle ważyły wszystkie bloki i trafo, no, bloków już odrębnie nie ważyłem. Miałem Rubina

714 ruskiego i nie chciałbym żadnego innego, tylko ruskiego.
Reply to
ACMM-033

Dnia Sat, 2 Apr 2016 15:08:54 +0200, ACMM-033 napisał(a):

Kanaly byly zatwierdzone miedzynarodowo i te same.

Slyszalem ze dzieciom w NRD kazali narysowac ekran kontrolny (ktos to jeszcze pamieta ?). No i jak ktore narysowalo zachodni, to rodzicow wzywano na rozmowe ... Sasiedzi tez sprawdzali jak sie ma antene obrocona i donosili.

Dnia Sat, 2 Apr 2016 15:05:30 +0200, ACMM-033 napisał(a):

Skoro skreca to dyfer nadal potrzebny ... ale w zabawkach widac nie, wystarczy naped na jedno kolo.

To nie dyfer, to chyba nie ma nazwy :-)

ACMM-033 napisało:

W Związku Radzieckim wszystkie zegary na dworcach kolejowych pokazywały czas moskiewski. Nawet na dalekim wschodzie.