mój czarno-biały telewizor

Sony kv m2151k z 1989 roku stracił kolory. Sciślej: tylko dla sygnału PAL, dla NTSC odbiera ok, nie mam jak sprawdzić SECAM. Ale póki co nie wybieram się do USA, więc teleewizorek trzeba naprawić.Problem w tym że nie mam schematu /może mnie ktoś podratować ?/ a i wiedza trochę wyparowała, a ściślej kiedyś zatrzymała się na gruntownej znajomości działania "JOWISZA".../SECAM/ Potem zmieniłem zawód :-(.Ale z pomocą grupy może coś mi się uda. /nie zepsuć ;-) /

Reply to
Marek

Marek pisze tak:

trzeba sprawdzić układ scalony cxa 1413 DIL22 (jeśli dobrze pamiętam)

Reply to
PiotrekR

Użytkownik "Marek" <ANTYSPAMmarek snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:d5kss8$f4o$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Witam, Przelutować podejrzane luty. Wyczyścić z kurzu płytkę w okolicy dekodera koloru, podregulować trymerkiem koło rezonatora 4.43MHz, gdyż najprawdopodobniej się rozstroił.

Pozdrawiam Łukasz

Reply to
Ukaniu

Nie masz schematu tego telewizora, lub chociaż toru video ? Szukałem w necie, ale trafiłem na głównie sowieckie strony oferujące schematy odpłatnie...

Reply to
Marek

Jak wspomniałem moje adukacja TV zakończyła się na Jowiszu. Zajrzałem do mojego SONY, spisałem oznaczenia kości,

w łapkę i doszedłem do wniosku, że te zaległości byłyby do odrobienia. To może truizm, ale integracja układów poszła tak daleko, że Jowisz jawi się jako telewizor zmontowany niemalże na pojedynczych tranzystorach ;-). Ale do rzeczy- prosze o dokształt. znalazłem
kilka pytań.

  1. w układzie pll dekodera pracują dwa kwarce: 8,8 i 7,2 w oscylatorach
8,86 i 7,15 MHz. Czy padnięcie któregoś z tych oscylatorów "kładzie" jeden z systemów ? Tu jest źródło moich kłopotów ?

  1. Jaka jest rola wwyprowadzeń 25..28. Wyprowadzone są napięcia określające standard zdekodowanego sygnału ? Dlaczego na schemacie blokowym są oznaczone w sposób sugerujący, że pracują jako wejścia/wyjścia (--<->---) ?

Sorry, za może lamerskie pytania, ale po tak długiej przerwie...

Reply to
Marek

:-) Jak mnie szlag trafial, albo insza kur*#!ca dopadala, to se naprawialem wlasnego Jowisza. Niestety wyrzucili mi go na smietnik :-( A jak fajnie mial przetworniczki porobione :-)

Reply to
jerry1111

;) A kupiłeś go w sklepie, czy może składałeś z częsci ? To było kiedyś modne... Zwłaszcza, jak ktoś miał dostęp do magazynów serwisu "UNITRY". Ja niestety nie miałem ;-). Ale z praktyki w takim serwisie UNITRY pamiętam mgazyn częsci zamiennych: pod sufit lufy do rubinów. Same rubiny jako doskonałe stoliki i jednocześnie krzesła do gry w karty..

Reply to
Marek

Tata kupil. Znaczy odstawili w ZURT jako uszkodzony na 2 dni :P

Reply to
jerry1111

Marek <ANTYSPAMmarek snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał(a):

8.86 pracuje przy PAL'u , 7.15 - NTSC. czasem tracą pojemność szeregowe trymerki i nie chce "zaskoczyć".

Zwarcie którejś z tych nóg do napięcia między 6V a zasilanie wymusza jeden z systemów.

Najpierw trzeba sprawdzić - poprawić lutowania, szczególnie wszystkie wypustki puszki ekranującej, bo przez puszkę bywała dostarczana masa do różnych fragmentów dekodera, pracujących przy różnych standardach. (nie jestem pewien, czy w tym chassis, ale tak bywało w innych modelach z tych lat)

Wmak

Reply to
Wmak