Re: Prosty uk?ad: Analogówka vs Cyfrówka

Czyli muszę kupić drugą baterię... ok.

Wiesz co, zobaczylem te lampe i chyba nie ma sensu sie bawic - toto sie przy zmienianiu pakietow rozleci szybciej niz bateria, tak jak sie slusznie obawiasz.

Już prędzej chyba będzie można pomyśleć o wzięciu ze sobą > jakiegoś przenośnego źródła prądu na łódkę i podładowaniu > tej latarki z baterii żelowej 12V, takiej jak od UPSa...

Dokladnie, jest to sensowniejsze rozwiazanie i chyba wlasciwe. Czy jestes w stanie obczaic, czy inteligencja ladowarki jest w lampie, czy na zewnatrz? Jesli jest na zewnatrz, to wywal oryginalna ladowarke zachowujac kabel od niej do lampy i zainwestuj $38 w cos takiego:

Ci to problem, bo przy ladowaniu accu pokazuje, ile energii zostalo w niego wpompowane, wiec jak wiesz, ze godzina nurkowania kosztuje Cie 2500mAh, to patrzysz na licznik ,,ile weszlo'' i mozesz ocenic czy dosc. Do tego ladowarka pracuje z accu 12V i pilnuje, zeby go nie zarznac. Za jednym zamachem masz przy okazji ladowarke do NiCd/ NiMH/Pb i LiION/LiPOLY.

> Czy ladowarka do tego bajzlu pilnuje wyrownywania ogniw? > > Czy laduje toto po prostu na chama, szeregowo, nie patrzac > > na napiecia poszczegolnych cel? > Nie ma fizycznie szans patrzeć na napięcia poszczególnych > cel... Latarka dostaje w tyłek kabelek od ładowarki (przez > wodoodporny port ze śrubką i o-ringi).

To nieladnie, bo jak sie ogniwa zaczna starzec i jedne zrobia sie slabsze niz inne, to bedziesz przeladowywal slabsze cele. LiION sa cholernie czule na przeladowanie i przeladowane powyzej 4.3V na cele groza pozarem. Ladowarki jak ta z linku maja wbudowany balancer, podlaczasz punkty posrednie z pakietu i dostajesz pakiet naladowany ROWNO po 4.1/4.2V a nie po prostu do 12.6V.

pozdrowka Marek

Reply to
Marek Lewandowski

:-)

Na zewnątrz. W zestawie jest ładowarka zasilana z trafo 12V wkładanego w ścianę lub z wtyczki samochodowej zapalniczki. Tak to wygląda na stronie producenta:

to jest aukcja z której to kupiłem:
ą wariaci, którzy płacą za nią więcej:

Wyglada bardzo poważnie jak na $38. Gdyby to było wodoodporne to zabrałbym to ze sobą na łódkę :-)

Rozwiązałoby mi to problem doładowania na łódce z aku żelowego.

No ale jak sam widzisz, nie ma takiej możliwości... No chyba żebym rozebrał tą baterię ogniw i okablował ogniwa inaczej, ale chyba nie warto.

Reply to
Pszemol