Re: Op?acalno?? ?wiecenia: ?arówki vs. ?wietl

Dnia Thu, 10 Sep 2009 23:57:12 -0700 (PDT), willy napisał(a):

> [...]

Firma EMC, ale konfiguracja dokładnie odwrotna, czyli produkują świetlówki, które współpracują z każdym ściemniaczem. Żadnej tradycyjnej świetlówki nie da się ściemnić.

Reply to
willy

Dnia Mon, 14 Sep 2009 00:13:34 -0700 (PDT), willy napisał(a):

Faktycznie, pozajączkowało mi się :) Widzę, że to oni właśnie kryją się za marką Govena czyli ich produkty weszły już na szeroki rynek.

Reply to
badworm

badworm pisze:

EMC na "szerokim rynku" (czyli we wszelakiej maści marketach budowlanych) jest obecne od dawna - patrz metalowa seria włączników / gniazdek (w tym zresztą bardzo dobre ściemniacze sensorowe na pilota).

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski pisze:

Miałem okazję ostatnio uczestniczyć w sympozjum, gdzie projektant z EMC testował swoje świetlówki. Był miły i chętnie prowadził konwersację. Odbyłem z nim dłuższą rozmowę. To co ciekawe, to, że robią świetlówki ściemniane w szerokim zakresie. O ile pamiętam 2-100%. Ściemnianie za pomocą włącznika typowego. Są także sterowane ściemniaczem oraz pilotem radiowym. Kolejna ciekawostka, typowy czas życia jest 16k godzin, nie zaś 6-8. Dalej - robione były testy na wyłączanie - po 50 000 cykli test przerwano - świetlówki były sprawne. Tymczasem topowi producenci oznaczają takie które wytrzymują 20 tyś. załączeń jako unlimited on-off czy coś w tym stylu. Tak czy inaczej, wygląda na to, że trzeba zweryfikować wiedzę na temat świetlówek kompaktowych. Nazwa handlowa to Govena.

Reply to
EM

Czyli triaki sieją odcięciami sinusa po sieci i po okolicy.

Regulacja napięciem 1-10 Volt wydaje się bardziej "ekologiczna", tylko te cholerne dwa przewody sterujące trzeba dociągnąc do opraw... JaC

-----

Reply to
ąćęłńóśźż

Dnia Fri, 09 Oct 2009 21:38:42 +0200, EM napisał(a):

Faaaajne, tylko trzeba wspomnieć że te ściemnialne kosztują 50zł ! :) czy raczej :(

Reply to
Jacek Maciejewski

Jacek Maciejewski pisze:

W tej cenie można już kupić fajne "żarówki" LEDowe na 230V. Tylko z ich ściemnianiem trzeba podejść od innej strony - normalnie mają na wejściu duży kondensator i stabilizują prąd diod, dlatego na zwykłego ściemniacza w ogóle nie reagują (chyba że ściemnisz zbyt mocno, wtedy całkiem się wyłączają).

Reply to
Adam Dybkowski