Re: Op?acalno?? ?wiecenia: ?arówki vs. ?wietl

W wiadomości

> news://news-archive.icm.edu.pl/h8jf2m$lgp$ snipped-for-privacy@mx1.internetia.pl > *Padre* napisał(-a): > > > Są dwa rodzaje > > ściemnianych świetlówek, te z elektroniką pozwalająca regulować ich > > jasność zwykłym włącznikiem ściennym i te nieco tańsze które dają się > > ściemniać dedykowanym ściemniaczem. > > Jest jeszcze trzeci. Jeden z rodzajów wspomnianej wcześniej firmy > Govena, które dają się ściemniać _dowolnym_ ściemniaczem, a nie > dedykowanym > > -- > Big Jack > ////// GG: 660675 > ( o o) Wiadomość niesprawdzona przez ESET NOD32 Antivirus > --ooO-( )-Ooo- ani żaden inny antywirus :P

są trzy modele ściemniane Govena Dimm - którą można ściemniać każdym ściemniaczem Govela Switch, którą ściemnia się tradycyjnym włącznikiem Govena Aslo - sterowana z pilota radiowego

  • standardowe nieściemniane świetlówki
Reply to
willy

W wiadomości news://news-archive.icm.edu.pl/ snipped-for-privacy@38g2000yqr.googlegroups.com

*willy* napisał(-a):

Właśnie te miałem na myśli.

Reply to
Big Jack

Ziom willy napisał:

Wszystkie te po trzy złote z biedronek są ściemniane. Piszą na nich, że świeci jak setka, a ledwo co przy nich widać. Ściema na maksa.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Jarosław Sokołowski pisze:

Zamiast czytać o watach porównaj lumeny. To daje wystarczająco dobre pojęcie o możliwościach danej świetlówki.

Reply to
Adam Dybkowski

Pan Adam Dybkowski napisał:

Tylko gdzie przeczytać, skoro oni zamiast napisac wprost na pudełku ile ma tych lumenów, wolą ściemniać i wstawiać głodne kawałki o tym, jakiej żarówce to ich badziewie rzekomo odpowiada.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Jarosław Sokołowski pisze:

Na pudełkach wszystkich porządnych świetlówek kompaktowych (Osram, Philips itp) a nawet mniej znanych producentów (np. Neolux) widziałem informację o strumieniu świetlnym, wyrażoną właśnie w lumenach. Jeżeli nie piszą to od razu olej takiego producenta.

Kilka z brzegu przykładów (opakowania moich domowych świetlówek):

- OSRAM Duluxstar Mini Twist 5W: 270 lm

- CMI 11W: 520 lm

- OSRAM Dulux Value 15W: 900 lm

- Apollo 18W: 385 lm

- Neolux 21W: 1230 lm

Więcej nie chce mi się przepisywać. Widać wyraźnie, że niektórzy producenci lepiej się przyłożyli (OSRAM 15W: 60lm/W), a ci mniej znani - przy podobnej mocy świetlówce - mają dużo gorsze wyniki (Apollo 18W:

21lm/W). W każdym razie ja się jeszcze nie spotkałem ze zwykłą wkręcaną świetlówką kompaktową bez podanego strumienia świetlnego.

BTW: Dla porównania tania LEDowa lampka z Allegro z gwintem E14 (Elmar

20-diodowa 1,5W) ma 52 lm czyli ok. 34lm/W - co jest wynikiem gorszym niż większość podanych wyżej świetlówek. Ale mimo to podali lumeny na opakowaniu.
Reply to
Adam Dybkowski

Tak czy inaczej - ludzie nie wiedza ile lumenow chca, a wiedza jakiej mocy zarowke uzywali. No to sie dla wygody podaje. A czemu unijny przepis nakazuje ze "ekwiwalent zarowki 100W" to odpowiada innej ilosci lumenow w zaleznosci od rodzaju zrodla, to jestem ciekaw. Lepsze i gorsze lumeny ?

[..]

Ty jestes pewien ze to swietlowka ? :-)

Pomylka w druku, nieudolni, naiwni czy uczciwi ? :-)

Użytkownik "Adam Dybkowski" snipped-for-privacy@45wp.pl napisał w wiadomości news:h8mhqo$rr5$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

[...]

kupiłem osram (2000 r. tesco, W-wa) i się zraziłem do tej firmy, większa bańka, 13 lub 15W, ale o wiele gorzej niż ta co kupiłem philips 13W też duża bańka

skuteczność świetlna:

60 - OSRAM Dulux Value 15W: 900 lm 58 - Neolux 21W: 1230 lm 54 - OSRAM Duluxstar Mini Twist 5W: 270 lm 52,5 - Philips Genie WW 827, 8W (40W): 420lumen, 60 mA 47 - CMI 11W: 520 lm 21 - Apollo 18W: 385 lm
Reply to
zlotowinfo

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Mam chyba inny monitor bo u mnie wyświetla Apollo 18W: 385 lm

Ale to i tak smiesznie mało :)

Marek

Reply to
marko1a
Órzytkownik "Adam Dybkowski" napisał:

a ty lepiej poczytaj dla jakiego widma mierzone są lumeny i potem zastanów się jak blade daje to pojęcie o możliwościach świetlufki:O( wniosek: to tylko wfyt markedingowy:O)

Reply to
Papa Smerf

J.F. pisze:

Tak wygląda. :) A świeci rzeczywiście jakoś mało sprawnie. No i ma na opakowaniu klasę "B" a nie "A" energooszczędności. To chyba pokazuje, że da się jednak zrobić słabą przetwornicę małym kosztem (bo to chyba nie kwestia samej rury?).

Świetlówka 18W po 3 czy 5 zł/szt w markecie to i chętni się znajdą. A że świeci jak zwykła 40W to już inna sprawa.

Reply to
Adam Dybkowski