[lame] Akumulatory AAA a baterie AAA - napięcie

Zauważyłem, że baterie AAA mają napięcie nominalne 1.5V, a akumulatory NiMH tylko 1.2V. Wiem, że napięcie rzeczywiste jest funkcja rozładowania, ale czy taka różnica parametrów na akumulatorach i bateriach skutkuje problemami w urządzeniach, które w dokumentacji mają podane jako źródło zasilania baterie AAA 1.5V, a będą zasilane akumulatorami AAA 1.2V? A może tylko tandetne akumulatory z Alledrogo mają 1.2V, a można kupić prawdziwe, mające 1.5V?

Co sądzicie o akumulatorach Energizer i Fujicell (takie głównie znajduję w sklepach)? A może są jakieś uznane marki? Interesuje mnie łączna pojemność i żywotność akumulatorów kupionych za tę samą kwotę, a nie najlepsze parametry pojedynczego ogniwa. Maksymalny prąd rozładowania i inne charakterystyki w moich zastosowaniach grają rolę drugorzędną, choć opinię co do tych parametrów też byłyby dla mnie cenne.

I jeszcze pytanie o ładowarkę iCharger BC-700. Czy warta jest tych

100zł, czy może zainwestować w coś innego (ale nie więcej niż 100)?

pozdrawiam

Reply to
kffiatek

Witam,

Dnia 31.03.08 (poniedziałek), 'kffiatek' napisał(a):

Nie, każde ogniwo NiMH oraz NiCd ma znamionowe napięcie 1.2V.

Jeśli chodzi o testy różnych akumulatorków, to możesz go znaleźć np. tutaj:

Jeśli tylko starczy Ci czasu i cierpliwości na przeczytanie... ;) Tam właście wiele osób mierzyło pojemności różnych aku, najczęściej za pomocą BC-700 i pochodnych.

Wszystko zależy do czego będziesz te akumulatory wykorzystywał...

Reply to
Dykus

Dykus pisze:

Czyli producenci sprzętu muszą brać to pod uwagę, prawda?

Oczywiście poczytam, trzeba się dokształcać. Wielkie dzięki

Myszki, playery, piloty, latarki, zabawki i takie tam. Wydaje mi się, że bez bardzo wymagającego sprzętu.

pozdrawiam

Reply to
kffiatek

Albo "przeciez wyraznie napisalismy ze baterie 1.5V, nie akumulatory 1.2".

Sa akumulatorki 1.5V ["RAM"], ale to raczej one sa tandetne.

Do myszki, latarki, aparatu i innych ktore leza i czekaja na okazje moze sie przydac cos o malym samowyladowani - Eneloop/Recyko itp.

Do pilota nie ma sensu akumulatorka - alkaliczna bateria starczy na lata.

Użytkownik "J.F." <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Zależy ile czekają na tę okazję. Jeśli latarka jest potrzebna tylko wtedy, gdy nie ma prądu, polecałbym jednak baterie :)

e.

Reply to
entroper

Mam taki telefon z podświetlanym wyświetlaczem w którym chodzą tylko 3 baterie po 1,5 V a żadne aku NiMH czy NiCd nie - podświetlanie prawie nie działa a wyświetlacz jest prawie nieczytelny. Różnica między 3,6 V a 4,5 V i kicha :[

Reply to
Marek

Użytkownik "Marek" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:fsr9nm$2mi$ snipped-for-privacy@nemesis.news.neostrada.pl...

Z moich obserwacji wynika, że urządzenia zasilane jedną lub dwoma bateriami mają z reguły przetwornice na własciwe napięcie, więc spokojnie działają na akumulatorach. Wynalazki na 3-4 bateryjkach mają często zwykły stabilizator, lub po prostu opornik (często spotykane latarki na LEDach), więc dla nich 1.5 czy 1.2 wolta to duża różnica. pzdr, Andrzej

Reply to
Andrzej

In the darkest hour on Mon, 31 Mar 2008 17:07:21 +0200, kffiatek snipped-for-privacy@spam.op.pl> screamed:

Mój zegar ścienny nie jest w stanie na akumulatorze podnieść wskazówki sekundowej do góry (zatrzymuje się w granicach 35 sekundy i tylko tyka).

Warta.

Reply to
Artur M. Piwko

Użytkownik "Artur M. Piwko" snipped-for-privacy@buziaczek.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@buziaczek.pl...

OK. Nie wziąłem pod uwagę urządzeń mechanicznych zasilanych bezpośrednio z jednej bateryjki, czyli np. zegarków, ale przedmówca nie pytał o nie. Wiekszość urządzeń elektronicznych zasilanych jedną lub dwoma bateryjkami ma przetwornicę step-up podnoszącą napięcie np. do 3.3V A na twój problem z zegarkiem jest (primaaprilisowa) rada: połóż go poziomo, albo oderwij wskazówkę sekundową - powinno pomóc! pzdr, Andrzej

Reply to
Andrzej

In the darkest hour on Tue, 1 Apr 2008 21:00:37 +0200, Andrzej snipped-for-privacy@op.pl screamed:

Myślałem nad skonstruowaniem rotora obracającego cały zegar tak, aby wskazówka sekundowa zawsze była położona poziomo w dół. ;)

Reply to
Artur M. Piwko

Przerobic na 4 aku ? :-)