Jaką solidną i w miare niewielką łądowarke AA i AAA podaną przezemnie byście polecili

Cześć. Mam pytanie, jaką byście mi poradzili ładowarkę. Ma być mała taka bardziej turystyczna żeby można ja ze sobą zabrać. Czytałem, że ładowarka ładująca poniżej 2 godzin skraca pojemności akumulatorów ( ciekawi mnie mniej więcej, po jakim czasie się to przejawia, bo jeśli ma to być np 5 lat to nie robi to różnicy) Wziąłem, więc pod uwagę ładowarki ładujące akumulatorki, 2700 bo takie zamierzam kupić w granicach 2-4 godzin. Mam już pare paroletnich akumulatorków, więc już pewnie traciły na pojemności. Niektóre ładowarki mają funkcje odświeżania akumulatorków. Mam jednak pytanie czy takie odświeżanie na pewno coś daje??? Ile mniej więcej procent pojemności można w ten sposób przywrócić i czy nie osiągnąłbym tego samego gdybym po prostu rozładował do końca baterie a potem je naładował??? Oto moje typy ładowarek:

GP POWERBANK H500

cena 110 zł. 4 baterie GP 2700. Ładuje 4 baterie aa prądem 575 mA ( 280 minut ). Małe wymiary. Nie ma jednak chyba stanu naładowania akumulatorków i nie ma funkcji odświeżania

EVER E500

4 baterie aa 2700 i 2 baterie aaa 1000 ( jest to plus bo zamieżam tez kupić baterie aaa tak bym miał już w komplecie) Ładuje 2 baterie aa prądem 1600 mA a 4 prądem 800 mA więc jest to chyba bardzo odpowiednia wartości dla 4 baterii. Czas lądowania 4 to według instrukcji około 255 minut. ( Chyba instrukcje to zawyża, bo jak obliczyć samemu to powinna ładować w 3,3 godziny no, ale nieważne). Nie jest duża ma jednak zasilacz oddzielny. Ma wskaźnik naładowania baterii jednak nie ma funkcji regeneracji baterii.

Sony BCG-34HRMF4

125 zł. 4 baterie aa sony 2700. Ładuje 4 akumulatorki AA prądem

525 mA. Czas ładowania to około 5 godzin, trochę sporo no ale nie aż tak źle. Nie wiem czy ładowarka ma oddzielny zasilacz. Ma wskaźnik naładowania akumulatorków i funkcje regeneracji.

MW 6178

cena 85 zł. W komplecie nie ma akumulatorków. Ładuje chyba bardzo odpowiednim prądem mianowicie 1000 mA (około 2,5 h) Ma więc jest to chyba dobry kompromis między prędkością a tym żeby nie popsuć baterii. Ma wszystkie funkcje. Znaczy niby nie pisze ze ma funkcje regeneracji, ale ma funkcje rozładowania a to chyba to samo. Jest jednak mało znanej firmy i nie wiem czy nie okazała by się bublem, mimo że ma tyle funkcji, co o niej myślicie?

Takie są moje typy może jednak zrezygnować z funkcji wskazywania naładowania ( nie wiem czy wskaźnik naładowania może się pokazywać bez jednoczesnego ładowania baterii) i z funkcji rozładowywania bądź regeneracji ( nie wiem czym te funkcje się różnią ? Chociaż akurat ta funkcja, jeśli naprawdę działa przydałaby mi się, ponieważ mam w domu

10 baterii AA paro letnich i dobże by było jakoś je zregenerować.) i kupić jakaś szybszą ładowarkę np.

Gp smart 3

. Ładował bym zazwyczaj 4 akumulatorki naraz wtedy lądowała by ona 4 baterie aa 2700 w

130 minut a więc chyba nie było by to za szybkie ładowanie, które by mogło zaszkodzić baterią. Jednak nie wiem czy ładowarka ta może ładować baterie innych producentów niż gp? Jeśli nie może to ją dyskwalifikuje.

Mam jeszcze kilka pytań:

  1. Czy wogóle brać pod uwagę funkcje regeneracji akumulatorków? Z tego, co czytałem polega to na tym, że baterie są rozładowywane do 0,7 v a następnie ładowane. Czy naprawdę to coś daje? Czy samemu nie dałoby się rozładować baterie do takiej wartości? Czy funkcja rozładowania akumulatorków to to samo, co funkcje regeneracji, czym te funkcje się różnią???

2.Co myślicie o bateriach evera czy są porównywalne z bateriami gp, energizer, sanio ??

  1. Przeglądając ofertę akumulatorków aa GP 2700
    zauważyłem że są one droższe od porównywalnych akumulatorków innych producentów np. ever czy tą cenę coś usprawiedliwia? Czy są one lepsze?

  1. Czy wskaźnik naładowania, który posiadają niektóre ładowarki np. ever czy sony podane przeze mnie działa tylko w momencie ładowania akumulatorków?? Czy można po prostu sprawdzić sobie stopień naładowania? Gdyby funkcją było dostępna tylko podczas lądowania była by chyba mało przydatna, dla sprawdzenia trzeba by było zacząć je lądować, co raczej nie było by dobre dla baterii.

  2. Ktoś napisał na forum że ładowarka Gp smart ładuje tylko akumulatorki GP czy to prawda?? Czy ładowarki innych producentów np. Ever czy Sony też ładować mogą tylko swoje akumulatorki?

  1. Czy jeśli kupuje ładowarkę ładującą np. prądem 1000 mA to akumulatorki 2700 będzie ładować w 2,7 godziny? Według wzoru 2700 podzielić na 1000 mA.

  2. Prędkości ładowania jest chyba podawana przy ładowaniu baterii kompletnie rozładowanych? Przykładowo klawiatura czy aparat fotograficzny chyba nie rozładują baterii do końca. Czy oznacz to, że baterie będzie ładowarka lądować nie tak jak jest napisane w instrukcji np. 4 godziny tylko np. 3 h??

  1. Może ktoś z was zna jakąś inną solidna ładowarkę np. jakiś model energizer.

  2. Co myślicie o ładowarkach mniej znanych firm? Czy nie będzie to strata pieniędzy? Nie chodzi mi o jakieś ładowarki za 30 zł ale np. MW
6178

Czekam na wasze sugestie i propozycje chciałbym jakaś solidną ładowarkę żeby nie wyrzucił pieniędzy w błoto. Napisałem swoje sugestie która z podanych ładowarek przeze mnie byście mi polecili ( albo być może ktoś ma inną propozycje) ???

Reply to
mich83

Akurat takie wybrales - ale jakbys smienil zdanie to zobacz czy nie przyda ci sie opcja z samochodu

Hm, obawiam sie ze i z dluzej ladowanymi moga byc klopoty .. wczesniej.

Osiagnalbys. Tylko niektorym nie zawsze sie chce - szczegolnie jak trzeba na jutro naladowac jedna latarke, druga, aparat, gps .. a wszystkie polowicznie naladowane.

Ja tam widze 154zl, ale mi sie podoba.

Ta tez

A to przy tej nie napisali czy ma niezalezne kanaly. A to czasem przydatne jak mozna dwa rozne komplety naraz naladowac. Tylko czy przy poprzednich prawde napisali ?

No i cenne ze potrafi 3 sztuki AAA ladowac - typowa ilosc w latarce ostatnimi czasy ..

Niklowe maja efekt pamieci - co pare razy trzeba je rozladowac do pelna.

Daloby sie, ale jest pare problemow. Jesli rozladowujesz w urzadzeniu

- batrie sa szeregowo, jedna ma jescze 1V, druga juz 0.6, a urzadzenie dalej rozladowuje. Ba - jak nie ma automatycznego wylacznika to bedzie doic dalej, az jedna zmieni biegunowosc. Trzeba albo sprytny automacik albo pilnowac. W ladowarce to jednak wygoda. Ale nie niezbedna.

Sprawdzenie stopnia naladowania Ni-* jes trudne, zeby nie rzec niemozliwe ..

Watpie. Bylo kilka ciekawych patentow ale sie raczej nie przyjely i ladowarki sa standardowe.

Mniej wiecej, ale ciekawsze jest jak sie ten prad zmienia w czasie i co przy roznej ilosci zaladowanych ogniw.

Jest automatyczna to bedzie ladowac tyle ile trzeba. Tyle ze te urzadzenia potrafia wyssac baterie "prawie do zera". No chyba ze wczesniej wyciagniesz i ladujesz.

Hm, calkiem przyzwoicie wyglada.

"mich83" snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl

NiCd można w kwadrans, NiMH w godzinę, ale widziałem dedykowaną Philipsa, która potrafi w kwadrans naładować ,,swoje'' NiMH.

5 lat? :) Teoretycznie masz 1000/tysiąc pełnych cykli. W praktyce na pewno mniej. Ale one są tak tanie i tak szybko rośnie ich pojemność, że po 5 latach uznasz, że mają śmiesznie mała pojemność w stosunku do ceny nowych i po prostu nie zechcesz używać starych, choć nadal będą sprawne.

Teoretycznie nie należy ładować małym prądem (podtrzymującym) NiMH cylindrycznych (czyli AA, AAA itp.), ale chyba nikt się tym nie przejmuje.

Lepiej kupić więcej mniejszych :) i częściej wymieniać/ładować. Te 2700 są do wyczynowych zastosowań typu lampa błyskowa o GN 100m. ;)

-==-

Nie można!!! Jest to awykonalne!!!

Nie. Dłużej. Półtora raza dłużej.

Jeśli się nie znasz na tych akumulatorkach (a widzę, że nie znasz) to kup sobie najtańszą z deltą V i temperaturą :) z jednym kanałem na ogniwo. Czasami takie są dodawane bezpłatnie do akumulatorków -- na przykład Sanyo, a warto zauważyć, że swego czasu WSZYSCY szanujący się (i klientów) producenci czegokolwiek najwyżej cenili właśnie akumulatorki Sanyo. :)

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"J.F." snipped-for-privacy@4ax.com

m83>5. Ktoś napisał na forum że ładowarka Gp smart ładuje tylko m83>akumulatorki GP czy to prawda??

JF> Bylo kilka ciekawych patentow ale sie raczej nie przyjely JF> i ladowarki sa standardowe.

Niektóre są dedykowane -- ładują błyskiem (w kwadrans lub w pół godziny) swoje akumulatorki i standardowo (w około 15 godzin) inne.

I te akumulatorki też można ładować albo w dedykowanych ładowarkach (w kwadrans na przykład) albo w standardowych (około 15 godzin).

Niektóre akumulatorki czasami mają wewnątrz chipy i komunikują się ze swoimi ładowarkami. W innych ładowarkach zachowują się jak zwykłe.

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

"mich83" snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl

Pomyśl raczej o tym: "Sanyo ENELOOP". Nie rozładowują się :) i są bardzo tanie.

I nie jest to bajer -- czytałem kilka miesięcy temu o pojawieniu się czegoś takiego.

Prawie na pewno z takiego 2Ah wyciągniesz więcej niż z 2.7 Ah jakiegoś Energizera, a zapłacisz mniej i na dodatek kupisz od razu naładowany, :) a i Twoje ładowanie nie będzie się ulatniało, tak więc po naładowaniu będziesz mógł je trzymać spokojnie w szufladzie. :)

BTW szuflady/przechowywania: NiCd/NiMH mają praktycznie żaden opór, wiec nawet krótkotrwałe zwarcie czyni je bezużytecznymi/spalonymi/popsutymi na tak zwane zawsze.

BTW Energizera: mnie padły tylko Energizery i niebieskie GP, a miałem tego tyle i od tylu producentów i z tylu krajów, i tak długo, że głowa boli. :)

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. A powiecci mi ile można odzyskać mniej więcej pojemności bateri po rozładowaniu i naładowaniu czyli odświeżeniu???

Słyszałem że te baterie sanyo są dobre jednak czytałem gdzies że jest strasznie dużo podrubek. A co myślicie o akumulatorkach Sony podobno są to te same akumulatorki co sanyo jednak niewiem ile w tym prawdy????

Reply to
mich83

"mich83" snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl

Moim zdaniem nic nie odzyskasz.

Kup i od razu włóż do latarki lub lepiej do lampy błyskowej -- jeśli są naładowane, to raczej nie podróba. :) (bo jeśli podróba jest równie dobra jak oryginał -- to podejrzana ;) podróba) Gorzej ze sprzedażą internetową, ale wówczas możesz odesłać bez podawania przyczyny. (?i zapłacisz tylko ;) za przesyłki?)

Widziałem akumulatorki różnie etykietowane, które w rzeczywistości były akumulatorkami Sanyo z inną etykietą. :)

Kiedyś Sanyo należały do top hi fi. :)

Jeśli kupisz dwa czy cztery po 15 złotych za sztukę (za dwa :) miesiące pewnie będą dwa :) razy tańsze) i zawiedziesz się -- to chyba też nie umrzesz od tego, a warto pamiętać, że nawet największy zawód w tym wypadku może być ogromną radością w zestawieniu z akumulatorkami innych producentów. :)

Moim zdaniem, jeśli akumulatorek nadaje się do używania -- nie jest źle.

No i różne akumulatorki mogą mieć różne charakterystyki:

-- jedne mogą długo być przechowywane -- inne można bardzo mocno obciążać -- jeszcze inne popracują w ekstremalnych temperaturach -- a inne są po prostu tanie...

Co do samorozładowywania -- moim zdaniem alarmy są fałszywe, bo u mnie niektóre akumulatorki nawet po kilku latach nadają się jeszcze do użycia.

Ale jedno jest pewne: Akumulatorek może paść bez podawania przyczyny :) w każdej chwili, dlatego warto mieć kilka kompletów, a przynajmniej dwa. No i nie warto mieszać akumulatorków różnych lub różnie eksploatowanych.

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Eneuel Leszek Ciszewski jak to niby możliwe że to sanyo eneloper więcej wyciągną od sanyo 2700? Owszem enelopy sie nie rozładywują jednak to chyba ich jedyna zaleta. Dajmy na to że maja żeczywistą pojemnośc 2000 mA a sanyo 2700 mają realną pojemnośc 2600 mA to i tak mają te drugie większą pojemnośc. Jakie jest twoje zdanie na ten temat które byś mi polecił? Baterie bede używał w aparacie i odrazu mówie ze na tym że sie nie rozładywują mi nie zależy, bardziej mi zależy na tym na których aparat dłużej mi wytrzyma. Czy mają one jeszcze jakąś inną zalete? Podobno przez cały czas rozładowania nie schodzą poniżej 1 V ale neiwiem jak to jest ze zwykłymy akumulatorkami sanyo 2700 od jakiej wartości rozładowania aparat sie wyłączy?

Reply to
mich83

"mich83" snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl

12345678901234567890123456789012345678901234567890123456789012345678901234567890 1 2 3 4 5 6 7 8

Moim zdaniem łamiesz za szybko.

E> Prawie na pewno z takiego 2Ah wyciągniesz więcej niż z 2.7 Ah jakiegoś E> Energizera, a zapłacisz mniej i na dodatek kupisz od razu naładowany,

Nie wiem.

Kupiłem dziś 4 sztuki. Napisane jest na nich, że mają nie mniej niż 1900 mAH.

Lampę naładowały tak szybko, że byłem zdumiony. Dziewczyna w sklepie powiedziała, że założyła takie w listopadzie do aparatu i nie wyjmuje ich do dzisiaj, a zdjęcia pstryka. :)

Kupiłem dziś Sanyo ENELOOP -- za dziesięć lat napiszę, czy warto było. ;) (bo tyle trzeba czasu, aby je ocenić) W każdym razie teraz jestem zadowolony, choć wkrótce chyba będę musiał akumulatorki sprzedawać, ;) bo mam ich naprawdę za dużo. :)

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

IMO nie.

Reply to
Marek Lewandowski

"Marek Lewandowski" epoi0l$bj6$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl

Czyli Twoim zdaniem łamanie na 68 literze jest prawidłowe. :)

Moim nie.

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

^ po co ta spacja?

pl.news.czytniki?

A tu spacji brakuje.

FUT: pl.news.czytniki

Przy dyskusjach jak na prfc? Jak najbardziej, bo w Twoim cytacie zostało już miejsca na tylko jedną odpowiedź bez przejechania 80 kolumn.

Reply to
Marek Lewandowski

Jak najlepiej sformatować baterie AA ?

1 Naładować potem wsadzić do aparatu jak sie rozładują dodatkowo rozładować je w ładowarce i znowu naładować i tak 3 razy?

  1. Naładować, rozładowac ładowarką i tak 3 razy?

  2. Naładować wsadzić do aparatu, jak sie rozładują znowu je naładować?
Reply to
mich83

mich83 napisał(a):

2) Tylko ładowarka zapewni powtarzalne i równomierne rozładowanie wszystkich ogniw.
Reply to
Adam Dybkowski

"Adam Dybkowski" epti4i$ean$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl

Tyle tylko, że taka eksploatacja nie jest potrzebna. :)

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski

Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Jesteś pewien? To kup nowe akumulatorki NiMH, naładuj do pełna i zmierz pojemność (rozładowując). A potem zrób jeszcze kilka takich pełnych cykli i ponownie sprawdź pojemność ogniw. Zdziwiony wynikiem?

Reply to
Adam Dybkowski

"Adam Dybkowski" epu6kj$eup$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl

  1. Nie mam takiej ładowarki.
  2. Używam tego rodzaju akumulatorków od lat i twierdzę, że należy ich po prostu używać.

Ja to widzę tak: wokoło efektu pamięciowego NiCd narosło sporo mitów -- pojawiły się ładowarki rozładowujące i trzeba było dla nich znaleźć zastosowanie w nowych realiach NiMH, stąd powstały mity potrzeby formowania NiMH itp. :)

Zgodzę się tym, że nieużywany akumulatorek potrzebuje kilku cykli, aby uzyskać swoją sprawność, ale twierdzę, że nie jest potrzebna do tego ich jakaś szczególna eksploatacja. Nawet nowe ładowarki firmowe nie mają możliwości rozładowywania, chyba że rozładowywania z jednoczesnym pomiarem oddawanej energii/pracy.

Reply to
Eneuel Leszek Ciszewski