Ładownie akumulatorów Ni-Cd.

Kupiłem wkrętarke na akumulatory 18V i jak się wsadza w ładowarkę aku to zapala się czerwona dioda. Myślałem że po naładowniu ona zgaśnie ale pali się czały czas. W instrukcji podany jest czas ładowania 5 - 7 h. Czy jak dłużej bedę trzymał akumulatory w ładowarce to coś się może im stać?

Reply to
Ibanez

Może nie wyłącza się automatycznie ładowanie, więc lepiej odłącz zasilanie po tych 5-7 godzinach.

POzdrawiam Kamil

Reply to
Wedan

ta dioda tylko sygnalizuje Tobie,że akumulator jest ładowany...standardowo ładowanie powinno być około 11 godz na fabrycznej ladowarce, jednak producenci zazwyczaj podają,że wystarczy 5 godzin...jednak takie podanie czasu sugeruje albo niedoładowanie akumulatora albo jego przeładowanie (do rozsadzenia włącznie!) przy przedłużeniu czasu ładowania...inna sprawa,że jakościowo to te akumulatory zazwyczaj i tak siadają stopniowo i nie wytrzymują przy intensywnym używaniu więcej jak trzy lata...

Reply to
dziad_ek