Akumulatorki NI-CD a NI-MH

Zakupiłem sobie odtwarzcz płyt mp3 Panasonic SL-SX420. Pracuje albo na bateriach albo zalecane są akumulatorki NI-CD P-3GAVE/2B. Player ma możliwość ładowania tych akumulatorków (ma zabezpieczenie przed ładowaniem bateri - taki dodatkowy styk przy biegunie - (wystarczy obciąć kawałek etykietki)

Ja - chcąc aby dłużej działał na akumulatorkach kupiłem NI-MH 1850mAh.

Akumulatorki ładuje, zasilacz sie grzeje, ładowanie trwa dosyć długo - i nadal ładuje. Akumulatorki robią się mocna ciepłe (palca nie parzą ale czuć że gorące). Po wyłączeniu zasilania - wskażnik pokazuje że bateria jest naładowana. Układ sprawia wrażenie że nie potrafi ładować NI-MH i je przeładowywuje - (może rozerwać NI-MH?)

patrząc na wykresy dla NI-MH i NI-CD to możliwe

?p=bw_bat_acc Co radzicie - wymienić akumulatorki na NI-CD albo ładować NI-MH w zewnętrznej ładowarce?

Jurek

Reply to
Jurek Zielinski

Dnia śro, 20 sie 2003 at 09:41 GMT, Jurek Zielinski snipped-for-privacy@tel.debica.pl> napisał(a):

Hmm... albo ładowanie jest zepsute(wątpię) albo ja jestem przewrażliwiony.

Kupiłem NI-CD 750mAH, podłaczyłem, ładuje. Po dobrych kilku godzinach akumulatorki zaczęły się grzać. W dokumentacji pisze że może się ładować

5-6godzin (z czasy wynikało by że ładuje prądem 1/10), pisze o grzaniu się zasilacza, ale o grzaniu się akumulatorków nie pisze. Zmierzyłem prąd ładowania przy (moim zdaniem) naładowanych akumulatorkach - 290mA (nic dziwnego że się grzeją). Zmieżyłem napięcie nieobciążonych ogniw - 1,36V (to chyba naładowane? - nie?)

No i nie wiem co dalej

1) zaryzykować, podłaczyć i zobaczyć co będzie (chyba tylko LI-JO wybuchają?) 2) reklamować - powiedzmy że naprawią mi ładowanie NI-CD (co i tak jest mało) 3) olać - kupić zewnętrzną ładowarkę NI-MH, i jechać na takich akumulatorkach 2000mAh

Jurek

Reply to
Jurek Zielinski

wszystkie aku moga wybuchnac jesli ich punkt pracy przy ladowaniu jest nieprawidlowy.

Reply to
krychu (musk