jakie kondziory do płyty głównej PC

przyszedł czas na wymienę kondziorów w mojej płycie głównej...

pytanie: jaka firma jest najlepsza? żebym nie musiał ponownie wymieniać po miesiącu...

Reply to
Ministerstwo Propagandy

Myślę, że czas przyszedł na wymianę płyty głównej :-)

Reply to
Pszemol

E tam, ja mam 12 letni komputer i nie zamierzam go zmieniać.

Reply to
Marek

pytałem poważnie, a Wy mi tu serwujecie gadkę po/eu...

Reply to
Ministerstwo Propagandy

Sam napisałeś "PO miesiącu" więc co się dziwisz...

Reply to
Gof

bo ja podobno jestem opóźniony, ale za to koalicja po/eu wyprzedza i to znacznie...

coś na temat PROSZĘ...

Reply to
Ministerstwo Propagandy

"Ministerstwo Propagandy" snipped-for-privacy@go2.pl schrieb im Newsbeitrag news:m9r8vh$ppl$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Na temat? No to wypierdalaj....

Reply to
Hans Kloß

Użytkownik "Ministerstwo Propagandy" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:m9r8vh$ppl$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl...

Ależ skąd, co ty wypisujesz za bzdury, żadne podobno.

Reply to
Ghost

W dniu 2015-01-22 o 18:19, Ghost pisze:

:D ROTFL

ta, to ile dają za to punktów na elektrodzie?

Reply to
Ministerstwo Propagandy

Kup po prostu kondensatory o tych samych parametrach pojemności, napięcia i rozmiarów (a te się różnią znacznie!) i uważaj abyś kupił kondensator przeznaczony do pracy w temperaturze 105'C, bo takie się montuje w zasilaczach i płytach głównych. Nawet najgorsze nowe będą lepsze od starych, wyschniętych, wybrzuszonych.

I uważaj przy wylutowywaniu: - dobrze ogrzej płytkę dookoła wentylatorem zanim zabierzesz się do lutowania bo to są 6 warstwowe płytki, czasem więcej mają warstw, i wyśmienicie odprowadzają ciepło jeśli dookoła kondensatora płytka jest zimna.

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" napisał:

To nie wystarczy. Są kondensatory przeznaczone specjalnie do płyt głównych komputerów.

Pzdr

Reply to
Kamil

Podaj przykład takiego kondensatora. Przeznaczone są przez kogo? Przez sklepikarza czy producenta (np. Panasonic)?

Reply to
Pszemol

Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:maan9n$7re$ snipped-for-privacy@dont-email.me...

Sprawdź jakie montuje asus.

Reply to
Ghost

jak niby mam to sprawdzic? moze Ktos po prostu napisac?

Reply to
Ministerstwo Propagandy

Naprawdę wierzysz w to, że to są "specjalne kondensatory do płyt głównych", tylko dlatego, że producent taki kit wciska w dataszicie? Do mnie do roboty od czasu do czasu wpadają różni nagabywacze próbując wcisnąć wspaniałe "dedykowane" podzespoły, oczywiście z odpowiednią wysoką ceną. Surowe spojrzenie na dane katalogowe pokazuje jednak, że na rynku jest dostępnych 5 takich samych elementów, połowę tańszych, ale bez napisu "designed especially for ...". Wracając do tematu: jakiekolwiek 105C, low esr będą się nadawać, byle tylko pasowały mechanicznie, napięciowo i pojemnościowo. W mojej płycie są jakieś tajwańskie z serii RLX, a przy złączu ATX kilka sztuk z serii KZE (według dataszitu są "ideal for automotive battery systems").

Reply to
Jakub Rakus

Naprawdę wierze w to, ze od kilkunastu lat, nie miałem żadnego problemu z płytami asusa, a było ich dziesiątki.

Reply to
Ghost

W dniu 2015-01-28 o 14:13, Pszemol pisze:

tia wszystkie low esr sprzedają jako do płyt głównych i takie urban legend powstają. Niejeden wymieni na takie co producent wsadził, a drugiemu trzeba napisać, że to kondzior do płyty. Jak widać po tym poście nawet "inżynierowie niedoszli" po polibudach? muszą mieć od sprzedawcy powiedziane "Panie inżynierze, ten kondensator nadaje się do MB komputera" :)

Reply to
Jawi

W dniu 2015-01-28 o 14:24, Ghost pisze:

he he he Mówisz, że asus montuje u siebie inne kondensatory niż inni w przetwornicach? :) A swoją drogą pamiętam nieszczęsną serię płyt asusa, w których kondensatory puchły po 3 latach użytkowania. To już wolę kupić porządnego producenta low esr, odpowiedniej pojemności i sobie wmontować, niż brać przykład z innej płyty.

Wymieniałem kondensatory na płycie, hmm.. całe 2-3 miesiące temu.

Reply to
Jawi

W dniu 2015-01-28 o 17:38, Ministerstwo Propagandy pisze:

Weź Panasonic FR series i będzie git.

Reply to
Irokez