Wymiana kondensatorków w płycie głównej

Mam pytanie. Musze wymienić kondensaty w płycie głównej komputera. O ile jest mi dobrze wiadomo, podzespoły na płycie są montowane jakoś metodą wielowarstwową. I tu mam pytanie. Czy do ich wymiany konieczny jest jakiś specjalny sprzęt? Domyślam się, że zwykła lutownica może tu nie wystarczyć. Są szanse, abym zrobił to samemu, choć nie jestem elektronikiem? Czy lepiej będzie, jeśli oddam ją do serwisu, bo ryzyko uszkodzenia - przy własnoręcznej wymianie - jest zbyt duże?

Reply to
EERIE

Jak nie masz sporej wprawy w operowaniu lutownicą, to nie rób tego sam. Rzecz jest dosyć trudna i żmudna :)

Reply to
Jacek Maciejewski

EERIE napisał(a):

zaguglaj sobie na pl.comp.pecet i szukaj "wymiana kondensatorów" bylo ostatnio i tam jest wyjasnione dokladnie.

Reply to
lukasz sczygiel

Użytkownik "EERIE"

Mało eleganckie rozwiązanie ale w miarę bezpieczne to uciąć stare w połowie i do starych wyprowadzeń dolutować nowe kond.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

prosty, acz skuteczny sposób od 1.5 roku (odpukać) tak naprawiona płyta działa

zyga

Reply to
Zygmunt M. Zarzecki

Popieram - wylutowywałem kiedyś stare kondensatory, odsysałem, by wyjąć obcięte nóżki grzałem dwiema lutownicami z obu stron płyty - brrrrrr!! Płyta została naprawiona, lecz - nigdy więcej !

Roman

Reply to
Roman

Roman napisał(a):

eeee no bez przesady. Albo te co mialem w lapach to jakies szczesliwe byly (5 sztuk roznych producentow od asusa poprzez dfi do ecs-a)albo te twoje to jakies potworki. Grzeje sie jedna noge zeby "plywala" i "nagina sie kondziora w strone przeciwna no i gnida wylazi. Potem druga strona i znowu pierwsza. Ani raz nie wyrwalem tej rureczki w ktorej nogi mu siedza. A jak sie ma nerwy to nagrzac i wyprostowac mu nozke przed wyginaniem to juz wogole wylazi jak ta lala.

Reply to
lukasz sczygiel

Użytkownik "EERIE" snipped-for-privacy@go2.pl napisał w wiadomości news:cunb9g$5di$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Jak możesz zrób to tak