Jak znaleźć upływ prądu w

W dniu 2018-08-22 o 13:53, HF5BS pisze:

Rubin to sie palił od WN bo się lasowały kable, które były nieodpowiednie, podobnie jak podstawki do lamp. Do tego wszechobecna wilgoć.

No na filmach widać że w zasilaniu ktoś kombinował więc nawet "zl" nie jest taki straszny. Bardziej jak "zl" się robi koło trafa WN bo tam większe iskry idą. Najczęściej na kondziach jakieś 2uF/1500V.

Powielacze to standard. Heliosy, Neptuny (następcy) lubiły się też zapalać.

Zdarzyła mi sie kiedyś podwója implozja w starym Passacie (szczur)na oblodzonej A2, kiedy wpadłem w poślizg. Miałem 2 kinole 24'' delta...srogie jebnięcie :)...generalnie to tak mnie zarzuciło, że huk to pikuś ale z siedzenia pasażera wystartował na mnie... mrożony kurczak (wałówka/łapówka) i przypierdolił mi w paszczę tak, że cudem uniknąłem wybicia lewej szyby głową i zwichnięcia szczęki :D

Reply to
LordBluzg®

Niezły flame ;-)

Ma ciągły. Nie badałem non stop przez 24h ale o każdej porze, także w nocy, sprawdzałem i był.

Teraz też jest jak tylko z powrotem podłączę ten przewód (na chwilę).

Reply to
Queequeg

Mnie też.

Wczoraj mnie tknęło i zrobiłem jeszcze jeden test -- podłączyłem 12 V DC (dokładniej 12.41 V) między ten przewód i N z gniazdka i zmierzyłem prąd. Wyszło 87.4 mA, w obie strony. To daje 142 ohm i jest zgodne z rezystancją wyliczoną z prądu przy 230 V.

Właścicielka twierdzi, że tego już się nie da wyjaśnić. Nie ma kontaktu z osobą, która robiła tu remont. Sam remont był zlecany przez kogoś z jej rodziny, kto już nie żyje.

Był tu raz taki koleś. Stwierdził że robił remont, chciał oddać właścicielowi klucze, bo mu zostały. Na koniec powiedział, że jest Świadkiem Jehowy i chciał mi dać jakieś pisemka...

Gdyby nie to, że faktycznie oddał klucze to uznałbym, że to ich nowa technika :)

Reply to
Queequeg

Wg prawa budowlanego zarządca lub właściciel. Najemca to u nas z sześciu stron chroniony jest ;-) Inna sprawa, że przy rozpoczęciu najmu powinno się przepisywać umowy o energię na najemców.

-----

Trzy:

  1. założyć flejma.

-----

Domofony, telekomunikacja.

-----

Podlacz tam oscyloskop. Jesli to kabel od jakiegos DSL - powinienes zobaczycz niezly szum.

Albo glosnik - moze tylko telefon :-)

A gdzie ten flejm?

Reply to
Queequeg

W dniu 2018-08-23 o 10:06, Queequeg pisze:

? Mnie uczyli, że rezystancję podaje się w omach, a nie w jakichś ohmach. Nie zainteresowałeś się, dlaczego wyraz *ohm* jest podkreślony na czerwono?

Jak widać, błąd. Może dałoby się czegoś dowiedzieć. Trzeba zawsze porozmawiać. No, chyba że jest się typowym Polakiem-katolikiem. ;) Albowiem typowy Polak-katolik nie da rady porozmawiać o religii. Typowy Polak-katolik o religii nic nie wie, Biblii nie zna, czci święte obrazy, wierzy w księdza i katechizm. Oraz nienawidzi obcych. :D

Reply to
Akarm

Dobry pomysł, spróbuję.

Zwarłem jakąś małą rezystancją i podłączyłem wzmacniacz ale jest tylko brum :(

Reply to
Queequeg

Słuszna uwaga (i googlanie wskazuje, że masz rację), zapamiętam.

Jakby był, to bym się zainteresował :) Mój czytnik nie sprawdza pisowni (choć jest możliwość zaprzęgnięcia ispella / aspella).

Gdybym wtedy wiedział, że idzie jakiś kabel, to bym porozmawiał :)

To prawda.

Reply to
Queequeg

Zwarles do ziemii ?

Bo jesli do fazy, do brum wielki :-)

Tak.

Czy ja wiem, to tylko 1.6 A ;)

Tak czy inaczej nie robiłbym takich eksperymentów z fazą :)

Reply to
Queequeg

W dniu środa, 22 sierpnia 2018 18:27:56 UTC-5 użytkownik LordBluzg® napisał:

Ten art wogole nie tlumaczy czemu naprawde tak maja.

Jest tak bo dlugi czas nie mieli cisnieniowych bojlerow. W zwiazku z tym nie dosc ze z powodu tegoz braku cisnienie nie dawalo sie spiac tych kranow to dodatkowo te zbiorniki czesto nie byly szczelne wiec byla szansa ze jak tam cos wpadlo, zdechlo to moglo zakazic bakteriami wode w calej sieci. To tak pokrotce.

Reply to
sczygiel

Skąd taki cienki drucik? Ale załóżmy, że tyle - masz 0.53 Ω/mb. Pomyliłeś się 10-krotnie.

Dnia Thu, 23 Aug 2018 06:02:33 -0700 (PDT), snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

A reszta swiata miala ? No ale jakies cisnienie tam przeciez bylo, skoro woda plynela - wieksze niz rurze z zimna woda ?

Tak czy siak - byl czas sie odzwyczaic. Ale oni lubia tradycje :-)

Czy moze Building Code tak kaze ?

P.S. widzialem tam raz europejska baterie, ale jeden kurek odkrecalo sie w lewo, a drugi w prawo.

Faza tam byla i nikomu nie przeszkadzala :-)

no coz - masz jeszcze jedno wyjscie - opisac ladnie cala sprawe Orangowi. I ciekaw jestem co bedzie potem:

-oleja, bo "u nas wszystko dziala",

-przysla fachowca, ktory sprawdzi i nie zauwazy,

-przysla fachowca, ktory usunie ?

Bo na to, zeby zwrocili pieniadze to nawet nie licze :-) Albo choc podziekowali za zgloszenie, co by dalo podstawy do dochodzenia.

No chyba, zeby tak podlaczyc z powrotem, opisac sytuacje, pojsc do jakiegos adwokata/rzecznika, i wyslac do dzialu prawnego Orange z odpowiednia pieczatka :-)

A wtedy jest juz jakas podstawa do pisania do UKE :-)

W dniu czwartek, 23 sierpnia 2018 08:53:14 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

To byly troche jak system w spluczce do kibla :)

Mysle ze oni czasem po prostu wcale tacy cwani nie sa. Im wiecej widze co sie dzieje w obcych krajach tym bardziej doceniam to co u nas jest zrobione dobrze.

W nowoczesnych budynkach zazwyczaj jest normalnie. Ale z drugiej strony dosyc popularne jest tam posiadanie przeplywowego ogrzewacza wody _W_ kabinie prysznicowej. I jakos nikt nie ginie :)

A to chyba mam taka w domu. Co tez mnie troche zdziwilo bo za PRL baterie mialy dokladnie ten sam grzybek po prawej i po lewej wiec zakrecalo sie je zgodnie ze wskazowkami zegara a odkrecalo przeciwnie. A ta nowa "wloska" to ma jeden lewoskretny a druga prawoskretny.

Ale to akurat jakos nieszkodliwe dla samopoczucia...

Reply to
sczygiel

Dnia Thu, 23 Aug 2018 07:24:57 -0700 (PDT), snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

Nadal - jesli zimna woda wplywa do zbiornika, to cisnienie ma wystarczajace do wysokosci. Wyplywajaca bedzie miala nie wieksze, wiec nie wplynie do rury z zimna ... chyba, ze ta akurat cisnienie stracila, a to sie moze zmienic.

A mamy cos specyficznego ? Duzo u nas to jednak pomysly niemieckie.

Nie ma socjalizmu, to i o elektrocieplownie trudniej.

Trzeba im przyznac jedno - elekryke maja dosc porzadnie zrobiona. Metalowe rurki w lazience uziemione kablem.

No i ciekawostke maja - ponoc dookola mieszkania biegna dwa kable magistralne, tzn jeden trzydrutowy w pierscien. I do tego pierscienia sa gniazdka podlaczone. Ponoc tak mniej miedzi potrzeba niz przy naszej "drzewiastej" instalacji, a miedzi po 1945 im brakowalo.

Dla czlowieka przyzwyczajonego do innych kurkow juz troche szkodliwe.