Jak znaleźć upływ prądu w

Użytkownik "Queequeg" snipped-for-privacy@trust.no napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@trust.no...

Elektryka do kuchenki gazowej, z której leje się woda, hydraulika do lampki elektrycznej, zz której leci gaz, a gazownika, do kranu, który świeci... W którymś filmie bodajże z Flipem i Flapem był taki dom, co tak wszystko było poobracane. Nawet gaz z lampki zgasł, gdy zostało pociągnięte za sznurek wyłącznika. Chciałem znaleźć, ale nic z tego.

Taka agentka, a zaniedbała właściwe ułożenie psa...

Reply to
HF5BS

Użytkownik "Queequeg" snipped-for-privacy@trust.no napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@trust.no...

A o tu, tak właśnie...

?v=2SopsQEfoc4

Reply to
HF5BS

ten biały przewód to skrętka ? po mojemu to chyba koncentryk od TV co prawda CCS ale nawet "prawiemiedź" 1mm-żyła przeniesie nieco mocy niewiele się grzejąc

Reply to
pilocik

W dniu 2018-08-13 o 21:00, Queequeg pisze:

Czwartek się kończy, no i co?

Reply to
Akarm

W dniu 2018-08-16 o 22:51, Akarm pisze:

Pewnie jeszcze szukają. :-)

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

od dawna wiadomo, że urządzenia elektryczne działają na dym- jak dym z nich wyleci przestają działać;)

Reply to
tck

Czy skasują stówkę to nie wiem :) Przyjechał elektryk, sprawdził licznik (musiał, bo miał w zleceniu sprawdzenie licznika -- nie wiem czemu, pewnie właścicielka zgłosiła "że coś źle nalicza") i tyle, reszta go nie interesuje.

Normalnie zapisuje po kontroli "licznik sprawny, brak kradzieży prądu", teraz zapisał tylko "licznik sprawny". Tego przewodu też nie mógł zapisać, bo może zapisać tylko to, co dotyczy licznika.

Ogólnie facet niezbyt rozgarnięty, nagadał się że pewnie instalacja skręcana, pewnie aluminium skręcone z miedzią i stąd jest upływ (tak jakby nie ogarnął różnicy między uciekaniem prądu a rezystancją styku), że to pewnie nie jest kradzież tylko prąd ucieka w tynk, ogólnie miałem wrażenie że w ogóle nie zrozumiał, co ja do niego mówiłem.

- to może jak doliczą stówkę to podzielimy się po połowie?

- tylko widzi pani, z jakiego powodu ja mam płacić za coś, na co nie mam wpływu?

Nie przytaknęła, tylko zmieniła temat, ale dla mnie oznacza to, że tej stówki mi nie doliczy.

Reply to
Queequeg

A już wczoraj komputera nie włączałem :)

Generalnie nic nie sprawdzał, obejrzał ten kabel ale ich interesuje tylko licznik, więc sprawdził licznik, zapisał że licznik jest sprawny i tyle.

W poniedziałek właścicielka ma dzwonić do administracji (bo w piątki nieczynne) i zamówić mi konserwatora czy tam innego speca...

Reply to
Queequeg

Nie przynieśli :(

Reply to
Queequeg

Ten biały to koncentryk (pewnie od TV), to nie nim płynie.

Reply to
Queequeg

Gdyby przed licznikiem coś było podłączone to by przynieśli. :-) To co za (tak jak pisałem) nic ich nie obchodzi.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

No tak. Im nikt prądu nie kradnie - wszystko cacy.

Twierdzenie, że w tynk upływa 300W i się tym nie przejmowanie jest moim zdaniem nieodpowiedzialne. Ciekawe, czy jakby wybuchł pożar to by się okazało, że pracownik zignorował niebezpieczeństwo, czy że po ich stronie wszystko zgodnie z procedurami. Może straż pożarna powinna się zainteresować.

Kiedyś mi mrugało światło przy włączaniu czajnika (na innej fazie). Trwało kilka dni i się uspokoiło. Po kilku miesiącach znów. Uznałem, że jest problem z zerem. Zawołałem konserwatora ze spółdzielni. Zadzwonił do zakładu energetycznego, że zdejmuje plomby i dostał się przed licznik. Jeden odcinek kabla musiał zamienić na całkiem nowy bo po izolacji w okolicy złącza gdzie iskrzyło prawie śladu nie było :) P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Tak... tak myślałem, tylko ta kobieta w Innogy namieszała bo wmawiała, że ich interesuje.

Z drugiej strony jeśli kupuję u sprzedawcy truskawki, ale po drodze wypadnie mi kilka (lub ktoś mi je ukradnie), to przecież nie żądam od sprzedawcy rekompensaty za te wypadnięte lub skradzione truskawki.

Reply to
Queequeg

Dnia Fri, 17 Aug 2018 11:21:12 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

Co by nie mowic, to oni odpowiadaja do mieszkania. A moze nawet tylko do licznika. Co ich obchodzi ze dalej ktos pokrecil wlasna instalacje.

Dnia Fri, 17 Aug 2018 11:10:51 +0200, Robert Wańkowski napisał(a):

Trzeba podlaczyc ten kabel przed licznik :-)

W dniu 2018-08-18 o 15:21, J.F. pisze: > Co by nie mowic, to oni odpowiadaja do mieszkania. A moze nawet tylko > do licznika. > Co ich obchodzi ze dalej ktos pokrecil wlasna instalacje.>

No ale czy to przypadkiem nie Ynnogy przechwalało się, w publicznie rozpowszechnianych reklamach, że, jako dostawca prądu, idzie na całość, i "wypożycza żarówki" (jakaś durnota!), ale i przyśle magika, co to każde z-elektryfikowane AGD naprawi? (oczywiście nie twierdzili, że za darmo). No, ale to może były reklamy konkurencji, już nie pomnę. Lecz jeśli konkurencja może, to czemu nie oni? Nie musi być friko, to jasne, lecz utrzymywanie serwisu, który ma spory przerób, jest chyba sensowniejsze, niż takiego, co to mu jedno zamówienie wpadnie raz na tydzień, czyli jakiegoś rynkowego pionka.

Reply to
JaNus

Dnia Sat, 18 Aug 2018 16:09:00 +0200, JaNus napisał(a):

Jesli naprawde zarowki, to nie durnota (ze strony dostawcy pradu) :-)

Mozna by sie do konkurencji przeniesc. Tyle ze:

-wlascicielka to musi zrobic,

-naprawiaja urzadzenia, a nie instalacje,

-naprawic bardzo latwo - odciac kabel i naprawione

Użytkownik "tck" snipped-for-privacy@top.Wytnij.net.pl> napisał w wiadomości news:pl5pfh$3kc$ snipped-for-privacy@node1.news.atman.pl... ...

A czasami najpierw przestają, a potem z nich dym wyleci :) No, jak mi się zwarcie w telewizorze zrobi, to najpierw przestanie działać, a potem zadymi :) Chociaż rzeczywiście, niektóre są odporne, trochę inna skala:

?v=Zrnq1FwCq0ACoprawda, trochę to naciagane, ale pokazuje, że odporny może być. A dym po...
tak nie całkiem, ale więcej po... Nie znalazłem całkowicie po... może za dnia?

:))

Reply to
HF5BS

W dniu 2018-08-18 o 15:21, J.F. pisze:

Ale wtedy nie da się uzasadnić, że rachunki były zawyżone. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Wiesz, przepraszam ze psuje serial w odcinkach. Ale policz sobie:

30 metrow kabelka o srednicy 0.2 mm daje opor ok 150 omow. Czyli prawie na pewno nie ma zadnej kradziezy tylko ordynarne zwarcie. Ze kabelek dlugi i cienki to nie wywala bezpiecznikow. Ciesz sie ze nie bylo pozaru.

Mozesz dochodzic kto odpowiada za zwarcie. Wierzac wlascicelce ze wczesniej nie bylo poboru, to najprawdopodobniej Ty jestes bezposrednim sprawca. Inna sprawa to stan instalacji... Ale nie oczekuj zwrotu forsy za zmarnowany prad: elektrownia dostarczyla, przed twoja dzialanoscia nie bylo uplywu, wiec pada na Ciebie.

Reply to
antispam