Czy w Polsce jest praca dla elektronikow?

To inna sytuacja, bo wynajmujac kafelkarza nie daje sie ogloszenia typu "mam do polozenia 100m^2 plytek, prosze skladac oferty na adres..." tylko sie dzwoni po kafelkarzach i pyta, albo wyszukuje w inny sposob. Analogiczna sytuacja byloby gdyby napisac, ze czlowiek spelniajacy jakies tam wymogi zarabia od ilustam. I tak wlasnie jest na zachodzie. Masz stanowisko np. projektant, wymagany doktorat, costam costam i napisane, ze mozesz sie na takim stanowisku spodziewac np. 50k$/rocznie.

Reply to
T.M.F.

Już ponad 300.

Przez pierwsze miesiące - nie. Ale jak nie rozkręcisz wystarczająco przez ten czas, to potem nawet te 300 PLN zaczyna boleć.

Nie odpowiedziałeś na pytanie...

A to musisz juz o szczegoly sam zapytac... Pare lat temu mialem okazje pogadac z kumplem ktory sie do takiej placy przyznal :-) Teraz pewnie zarabia wiecej... choc kto to wie - w USA kryzys, Motorola moze nie byc dzis takim kaskiem jak pare lat temu.

Reply to
Pszemol

Wiesław Bicz pisze:

W innych poruszasz temat mentalności, a za razem sam utrwalasz pewne wzorce. Z mojego punktu widzenia tego typu zachowanie prowadzi do zawężenia rynku pracowników. Utajnianie ofert i możliwości powoduje wrażenie, że taki rynek w Polsce nie istnieje. Nie ma miejsca, gdzie można poszukać ofert pracy skierowanych do konkretnych ludzi i z konkretnymi warunkami. Przykład: znajomy się mnie pyta, co robić. To mu odpowiadam, jedź na postdoca do Hiszpanii, dostaniesz 55.000 euro/rok, albo jedź gdzie indziej. Nie powiem mu idź to takiej firmy za tyle, bo o takiej ofercie nikt nic nie wie. Sam jestem po rozmowie w firmie z mojej branży (optyka, lasery) ale nawet spotkanie zakończyło się mętną rozmową w stylu "to się zobaczy", bez jakichkolwiek konkretów, więc zachowanie podobne do Twojego powoduje u mnie irytację.

Reply to
Filip Ozimek

ale tam jestes co najwyzej klepaczem kodu:) a te 4..5kzl na reke to byly na poczatek. Ta firma robila unikalne w skali swiata projekty (konkurencja to 2 firmy na swiecie)

Reply to
Greg(G.Kasprowicz
Reply to
Greg(G.Kasprowicz
Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Pszemol pisze:

To proste: w momencie, kiedy chodzi o prace badawcze w takiej dziedzinie, którą się zajmujemy, potrzebni są fizycy. lektroników oczywiście też wielu.

W. Bicz

Wiesław Bicz

doktorat doktoratowi nierowny - pracowalem swego czasu na uczelni zajmujac sie sprawami technicznymi i cos moglbym powiedziec tak o doktorach jak i profesorach i niekoniecznie byloby to pozytywne

czym innym jest Ph.D (Sc.D.) a czym innym dr

Reply to
PAndy

z moich zrodel klepacze kodu maja tam kolo 4k (lub mniej) na reke...