Co takiego zaje***fajnego jest w Smart-TV?

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:pidlbr$f12$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Dlatego ja zamierzam kupić zwykły mnonitor/OTV 4K, a jak już SMART, to wszystkie te funkcje wyłączyć. Ma być tylko TV, bez inteligencji, oraz monitor do kompa, aby przeglądać foty (niekoniecznie gołych bab, focę też przyrodę) bez zbytniego skalowania. Moje WUXGA w lapie to zdecydowanie, na dziś już za mało.

Reply to
HF5BS

W dniu 2018-07-16 o 12:27, HF5BS pisze:

Specjaliści od obowiązkowego smarta już orzekli że bez obowiązkowego smarta widują tylko HDready. :-)

Pozdrawiam

Reply to
RadoslawF

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:pihuse$bus$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Nie skorzystam bez SMARTa?

Reply to
HF5BS

W dniu 2018-07-17 o 06:56, HF5BS pisze:

Raczej mieli na myśli że bez smarta nei kupisz w większych rozdzielczościach.

Pozdrawiam

Reply to
RadoslawF
1920x1080 spokojnie kupisz nowe bez smarta, tym łatwiej im mniejsza przekątna ekranu. Gorzej z matrycą o natywnej częstotliwości odświeżania 100/120 HZ.

-----

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:pik90q$fuc$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Mogę kupić i ze SMARTem, byle bym nie musiał z niego korzystać. Monitor 4K za 1200 PLN byłby dla mnie jak znalazł.

Reply to
HF5BS

W dniu 17.07.2018 o 12:31, ń pisze:

Trudno powiedzieć, ze spokojnie. W Mediamarkt na 279 telewizorów Full HD i 4Km, 262 to smart. Czyli 17 nie ma smart. Jeden w formacie od 53 cali, 2 szt między 47 a 52, 9 szt między 40 a 46. 2 szt między 31 a 39 i

3 szt dla mniejszych niż 30 cali. I wśród tych z ekranem (HD + UHD) mniejszym niż 30 cali faktycznie te bez smart królują bo wszystkich jest 4 szt. Ale z kolei telewizorów mniejszych niż 30 ale HD Ready jest 20. Tak więc jeśli uprzesz się żeby kupić bez smart to kupisz. Nawet HD, ale wybór masz bardzo ograniczony. Wtedy wszystkie inne kryteria wyboru muszą zejść na plan dalszy i bierzesz to co jest. No ale pewnie warto w imię bycia oldskulowym. Ja bym wolał kierować się innymi przesłankami typowymi przy wyborze tv jak marka, czas gwarancji, subiektywne odczucie jakości obrazu i dźwięku, poziom czerni, szerokość i kolor ramki, liczba gniazd, ergonomia sterowania pilotem. A gdybym się bał smart, to bym tę funkcjonalność po prostu wyłączył. A jeśli chce się oglądać jakieś Netflixy czy inne media strumieniowe to jak na razie nikt z przeciwników SMART nie wyjaśnił jaka jest zaleta kupowania telewizora bez smart i podłączania do niego przystawki zmieniającej ten TV w Smart.
Reply to
Mario

W dniu 17.07.2018 o 21:24, HF5BS pisze:

A kto cię zmusza? Nie ustawisz sieci to nie będzie miał dostępu do internetów. Ewentualnie można się dowiedzieć na jakich portach realizuje telemetrię i wyciąć na routerze. Do tego zakleić kamerkę (jeśli ma) i zapchać kulką z plasteliny mikrofon. I już można używać siedząc w aluminiowej czapeczce :)

Reply to
Mario

W dniu 16.07.2018 o 13:17, RadoslawF pisze:

Głównie HD Ready a nie tylko HD Ready. Nie jestem specjalistą od obowiązkowego Smarta ale ty specjalista od TV bez smarta nie wyjaśniłeś jaka jest wyższość rozwiązania "TV bez Smart + Przystawka udająca SMART" od "TV SMART". Mam stary TV plus taka przystawka i według mnie to jest proteza. Po co kupować coś kulawego i do tego protezę. Zwłaszcza że te kulawe to margines rynku więc skazujesz się na mały wybór. Chyba ze ten TV bez smart to taki lans. Można też chodzić z Nokią 3310 zamiast smartfona.

Reply to
Mario

Ba, nikt nie wyjaśnił dlaczego tv odtwarzający YT czy Netflixa jest od razu "Smart". W czym ten Smart się objawia? Ani sam nie robi kawy, ani nie gasi światła w pokoju czy zamyka rolety...

Reply to
Marek

Poniekąd wyjaśnił to twórca wątku "Co takiego zaje***fajnego jest w Smart-TV?": "No wiem, że można to-i-owo odpalić na ekranie" :)

Reply to
Mario

W dniu 2018-07-19 o 13:42, Mario pisze:

Co ile zmieniasz telewizor? ja co kilkanaście lat. Czy po dziesięciu latach ten smart będzie jeszcze nadawał się do użycia? jak czytam o problemach z takimi rozwiązaniami to uważam że nie. Dlatego bezpieczniej będzie mieć TV nie zagrożony wyłączeniem pilota przez aktualizację a jak ktoś bardzo musi internet w TV oglądać to sobie dokupi urządzenie zewnętrzne które w razie problemów ze starością odłączy i nie będzie mu ograniczało telewizora.

Pozdrawiam

Reply to
RadoslawF

Dnia Thu, 19 Jul 2018 19:46:58 +0200, RadoslawF napisał(a):

Ciekawe czy sie utrzyma :-)

A to pudelko ile wytrzyma - 10 lat, 5 ?

Smart TV nie wyklucza takiego pudelka, to czy nie lepiej kupic komplet na pierwsze lata ?

W dniu 2018-07-19 o 20:29, J.F. pisze:

Tak. Do zmiany zmusi mnie tylko awaria ale urządzenie powinno wytrzymać dłużej niż użyteczność dodatków w smart.

Mechanicznie wytrzyma więcej niż będzie użyteczne programowo.

A potem przestanie działać pilot po aktualizacji której nie możesz cofnąć. Lepiej na tym wyszedłeś? Po jakimś czasie się dowiesz że smart cię szpieguje a ty wyłączyć go możesz tylko razem z TV. I też lepiej wyszedłeś.

Pozdrawiam

Reply to
RadoslawF

Dnia Thu, 19 Jul 2018 21:35:49 +0200, RadoslawF napisał(a):

Ciekawe czy producent ma takie samo zdanie w kwestii ile powinno :-)

No, jest to jakies zagrozenie. Ale mysle, ze raczej sie przestana pojawiac aktualizacje.

Moge go odciac od sieci. A ciebie bedzie szpiegowac pudelko :-)

W dniu 19.07.2018 o 19:46, RadoslawF pisze:

Zrozum że jeśli kupisz sobie telewizor bez smarta i do tego przystawkę to za kilka lat ta przystawka też nie będzie nadawać się do użycia. Będziesz ją musiał wymienić na nową przystawkę. A przez te lata od początku używasz TV z przystawką. To tak jakby w momencie wchodzenia DVBT kupować telewizor analogowy i do tego przystawkę DVBT. Dlatego lepiej gdy przez te kilka pierwszych lat można sobie używać smarta mając na stole tylko jednego pilota a nie dwa. A po kilka latach wyłączyć funkcje "smartowe" dołączyć przystawkę. Pomijając że decydując się w tek chwili na TV bez smart wybierasz z bardzo małej puli telewizorów z reguły pozbawionych HD i ograniczonych do mniejszych rozmiarów. To już lepiej, jeśli koniecznie nie chcesz mieć funkcjonalności Smart kupić taki telewizor jak ci się podoba abstrahując w ogóle od kwestii smart. I jej po prostu nie konfigurować jeśli okazało się ze akurat miała smart (na 95% pewnie by miała). Nie masz obawy, że ci zdalnie, celowo zepsują telewizor.

Tia na koniec okresu suportowania wezmą i wyłączą ci przez wadliwą aktualizację funkcje TV które mógłbyś wykorzystywać przy korzystaniu z TV SMART jako zwykły TV. Argument tak samo sensowny jak to że zwykły TV bez smarta ma "wprogramowaną" żywotność ustaloną na kilka lat.

A jak ktoś bardzo musi mieć internet w podróży to zamiast smartfona wystarczy mu Nokia 3310 i do tego laptop i przenośny hot spot.

Nie będzie mu ograniczało czego? Przecież jak po latach zrezygnujesz z wbudowanej funkcjonalności smart to nadal masz funkcjonalność taką samą jak w zwykłym TV, tylko masz kilka dodatkowych przycisków na pilocie i kilka pozycji w menu w które ju nie będzie sensu wchodzić.

Reply to
Mario

W dniu 19.07.2018 o 19:46, RadoslawF pisze:

Mam Panasonica plazmę od 7 lat i dokupiłem do niej Roku Stick do Netflixa. Oczywiście póki działa to będę jakieś protezy do niego podłączał. Ale gdybym miał kupować nowy, to kupiłbym smart aby nie pieprzyć się przez parę pierwszych lat z dodatkowym pilotem. Pomijając, że HBO GO współpracuje w praktyce tylko z Samsungiem i na przystawce typu Amazon czy Roku nie da się dodać wtyczki do HBO GO. Możesz odbierać apką na nowym Androidzie lub Iphone i streamować do Chromecasta. Czyli robi się coraz dziwaczniej. Wiadomo że standardy nie trwają wiecznie i za kilka lat i tak ten Samsung już nie będzie mógł odbierać jakichś najbardziej popularnych w tym czasie kanałów mediowych, ale po co od razu nowo kupiony sprzęt używać metodą prawa ręka za lewe ucho?

Reply to
Mario

W dniu 19.07.2018 o 21:35, RadoslawF pisze:

Wyjaśnij co przez to rozumiesz. Ze zbrickują ci zdalnie TV?

Czy ty się zajmujesz elektroniką czy raczej przyszedłeś na tą grupę z jakichś stronek z żółtymi napisami? Nie potrafisz sobie ustawić regułek na routerze? Pomijając, że przy okazji wszystkich afer ze szpiegowaniem okazywało się ze ludzie sami się zgadzają na opcje analizy ich głosu i zachowania i możesz to wyłączyć.

Reply to
Mario

W dniu 19.07.2018 o 21:35, RadoslawF pisze:

A skąd przekonanie, że po zakończeniu przydatności dodatków smart urządzenie przestanie realizować zwykłe funkcje nie związane ze smart?

Reply to
Mario

W dniu 2018-07-19 o 21:56, J.F. pisze:

Jak znam życie to ma inne.

Możesz. Ale tracisz część funkcjonalności. I nie masz gwarancji ze nie wyslę jak już siec podepniesz.

A znasz algorytmy? Może przewidzieli cwanych polaczków i smart trzyma interesujące dane do chwili kiedy dostanie dostęp do sieci.

Pozdrawiam

Reply to
RadoslawF