Co takiego zaje***fajnego jest w Smart-TV?

W dniu 29-06-2018 o 05:07, Pszemol pisze:

Panasonic też szybko porzuca swoje produkty. Mam TV Panasonica z 2012 lub 2013 roku. Firmware zaktualizowało się tylko raz i nie usunęło błędów w działaniu TV. Aplikacji smart praktycznie ubywa. Ostatnia nowa pojawiła się chyba z rok temu i była jakimś bzdetem. Kilka użytecznych w tym czasie poznikało.

Jedyny plus TV Smarta jest taki, że obsługa jest tym samym pilotem do telewizora. Minusem, że obsługa pilotem jest niewygodna.

Wolałbym w tej cenie mieć TV bez smart, i przystawkę z Androidem lub Windows i klawiaturę z touchpadem.

yabba

Reply to
yabba

W dniu 29.06.2018 o 10:06, RadoslawF pisze:

Ależ on nie pretenduje do tego i uważa że ktoś inny też nie powinien.

A może kupuje na 3 lata bo stać go na to? Dużo ludzi kupuje telefony po

3 tys i to jest zakup właśnie na 3 lata.

Kupujący nie chcieli przystawki do starego telewizora tylko chcieli nowy tv.

Reply to
Mario

On 2018-06-29 11:25, Mario wrote: ciap

"oba gorsze"

Włodek ;-)

W dniu 2018-06-29 o 12:08, Mario pisze:

Nic takiego nie napisał. Napisał że ja nie powinienem oceniać.

Pisał że kupuje na więcej, ale zawsze trafi się taki inteligentny inaczej który tego nie doczytał i rozwija swoje fantazje na dany temat.

A dyskusyjne jest czy chcieli ze smartem czy im go wcisnęli.

Pozdrawiam

Reply to
RadoslawF

W dniu 29.06.2018 o 14:34, RadoslawF pisze:

Owszem napisał, że nie tobie oceniać ale nie rości sobie prawa do tego żeby sam oceniać czy coś jest przydatne czy nie. Tak wiec twoje: "A komu? Tobie?" jest bez sensu.

To chyba też nie doczytałeś co pisze. Pisał że ma TV od 6 lat i cały czas mu aktualizuje apki a tym fantazjujesz że nie ma sensu kupować TV które po trzech lata traci znaczną część swojej funkcjonalności. Pisał o 10-20 a ty z tego wybierasz 20. Niestety rzeczywistość jest taka że co kilka lat masz nowe funkcjonalności, dotychczasowe są modyfikowane i nie da się kupić sprzętu który zachowa swoją funkcjonalność przez 20 lat. Możesz kupić TV wykastrowany z tej funkcjonalności i od razu dokupić przystawkę (plus dodatkowy pilot). Czyli od razu podpierać się protezą (być może za wyższą sumarycznie cenę), którą w smarcie będziesz musiał dodać po iluś latach (3 czy może 6). Tylko że po tych latach do tego TV wykastrowanego będziesz musiał zakupić nową protezę bo ta poprzednia też już nie będzie miała swoich funkcjonalności.

Wiele rzeczy człowiek kupuje dlatego że mu coś wcisnęli. W dodatku każdy ma inny próg, od którego uważa, że kupowanie danej rzeczy jest nieracjonalne. Pszemol uważa że ekspres z młynkiem :) ty że TV SMart, ja uważam za nieracjonalny zakup za kilka tysięcy odkurzacza Rainbow czy Thermomixa.

Reply to
Mario

W dniu 2018-06-29 o 16:07, Mario pisze:

To że on nie chce oceniać nie znaczy że może zabronić tego innym. Zrozumiesz to czy wolniej pisać?

Ja doczytałem, ty pisząc "A może kupuje na 3 lata bo " najwyraźniej tego nie doczytałeś.

Bo pisał "10 czy 20 lat" co oznacza że napisałem prawdę.

Jak jest z funkcjonalnością to wiem, ty też powinieneś bo opisywali to też inni którzy aktualizacji się nie doczekali lub doczekali takiej która wyłączyła im pilota.

Łaskawco to jednak wolno mi uważać że kupowanie smart TV jest nieracjonalne? To w jakim celu ta dyskusja? Chciałeś go obronić i nie wyszło?

Pozdrawiam

Reply to
RadoslawF

Nie ma nigdzie URL. Youtube wygląda zupełnie inaczej niż w jakiejkolwiek przeglądarce. Zachowuje się inaczej. Wyglada na aplikacje natywną.

Reply to
Sebastian Biały

W dniu 2018-06-27 o 22:56, BaSk pisze:

DLNA odtwarzane z serwera plików.

Jasne, mogę z PC'ta ale dodatkowy klocek, klawiatura, mysza, aplikacje, miejsce... Jasne, mogę z NAS'a ale dodatkowy pilot, klikanie, jakiś autorski QNAP player który nie ogarnia DTS bo sobie QNAP postanowił po aktualizacji nie wpierać dalej licencji mając głęboko w dupie userów, szukasz więc jakiejś wersji KODI ogarniającej to, a tam mapowanie katalogów, do tego jakieś logowania, hasła, srasła w chuj pozycji menu... rozumiesz, dziecko 6 lat nie włączy sobie po prostu jednym pilotem bajki "Pat i Mat". Pecet czy Android BOX? Mam oba !!!! Jest to rozwiązanie zdecydowanie nie user-friendly, jest to maksymalnie toporny syf pecetowy lub androidowy bezużyteczny do idiotycznie prostych zastosowań typu "włącz mi film" lub "pokaż mi zdjęcia" "włącz muzykę". I kompletnie nie przemawia do mnie że "przecież ja umiem przeklikać pinćet pozycji polsko-angielskich aby puścić w KODI "Pszczółkę Maję" z katalogu sieciowego "maniana_kompletna" na udziale "świat jest piękny" z adresu "woronicza 17".

I dla mnie, powtarzam "Dla Mnie", jest to tylko tyle i Aż tyle. Z przeglądarek i innych bardziej lub mniej śmieciowych aplikacji nie korzystam w jakikolwiek sposób i kompletnie nie są mi do jakichkolwiek celów potrzebne.

DLNA implikuje mi Smarta (broń cię Panie Boże kompletne bezużyteczne ścierwo zwane Android TV gdzie o prostym DLNA można pomarzyć). Koniec.

zdrówko i miłego wieczoru/weekendu.

Reply to
Irokez

Nie rozumiesz, mówię żebyś na pc otworzył

i porównał z tym jak "wygląda" aplikacja na tv.

Reply to
Marek

W dniu 29.06.2018 o 21:19, RadoslawF pisze:

Uważam ze ocena czy warto czy nie, jest raczej na własny użytek. Teksty o naiwnych i publiczne wyśmiewanie są raczej nie na miejscu.

Reply to
Mario

W dniu 2018-06-30 o 01:40, Mario pisze:

Ja uważam że nie na miejscu jest obrona durnej tezy kiedy nawet jej autor się wycofał. Ale jak rozumiem masz inne zdanie i żeby je uwiarygodnić będziesz mi nawet zarzucał że korzystam z tego co napisał mój oponent. Takie działanie pewnie też uważasz że są nie na miejscu. Przynajmniej dopóki robi je ktoś inny niż ty. :-)

Pozdrawiam

Reply to
RadoslawF

W dniu 30.06.2018 o 14:09, RadoslawF pisze:

Najbardziej durna teza to ta, że kupowanie smart TV jest bez sensu, w sytuacji gdy ciężko znaleźć TV bez smart :) A te które znajdziesz to są jakieś leżaki magazynowe w HD Ready

Reply to
Mario

Sat, 30 Jun 2018 00:54:36 +0200, w snipped-for-privacy@news.neostrada.pl>, Marek snipped-for-privacy@fakeemail.com napisał(-a):

Hehe -- teraz już wiem jak "natywnie" działa YT na PS4 :)

Reply to
radekp

W dniu 2018-06-28 o 16:23, Mario pisze:

To było uproszczenie, oczywiście że chodziło o rozdzielnie a nie o same elektrownie. Tak czy inaczej chodzi właśnie o ta zmianę jakościową że nei trzeba wyłączac całej wiochy albo gminy, można będzie operowac z dokładnością do pojedynczego domu lub mieszkania.

Nie tyle dali sobie spokój co przestali wycinać tradycyjne źródła, a nawet inwestują w nowe elektronie albo robią gruntowny remont/rozbudowę tego co już mają. Chyba zrozumieli że same wiatraki i panele nie wystarczą. Zwłaszcza po tym jak np. teraz w GB przy brzegu flauta od kilku tygodni i wiatraki nie dają praktycznie nic. Czym to skompensować?

Owszem utrzymują elektrownie

Kiedy to będzie i ile kosztuje? I czy znowu zapłaci szary obywatel a przemysł będzie miał prąd w normalnej cenie?

Pewnie nie, ale nie mówię że to dzieje się już teraz, mówię o tym co może być. Parę lat temu Bornholm ogłosił niezależność energetyczną (słońce + wiatr). Jak myślisz, co będzie w zimie jak przyjdzie flauta? Coś trzeba wyłączyć, a łatwiej wmasować nowe taryfy konsumentowi niż dużej firmie.

Poza tym jak masz możliwość selektywnego wyłączania to można zacząć tworzyć nowe cenniki, usługi premium, gwarancje dostawy itp. Mokry sen marketingu, a dział handlowy już sika po nogach ze szczęścia.

Akurat taki rozwój, że garstka dostaje tłuste dotacje a reszta się dokłada to żaden rozwój. Takie 500+ dla krewnych i znajomych, tyle że nie złotych a tysięcy euro. Zresztą PIS to tacy sami zdrajcy jak PO, popatrz sobie co zrobili z kopalnią Krupiński (a propos przyjaciół górników). PO przygotowała grunt pod sprzedaż Niemcom, potem było trochę szumu, Beata obiecała że pomoże i konic końców pójdzie super złoże węgla dla Anglików. Ciekawi mnie tez dlaczego nikt nie zajmuje się reaktorami na tor. Z samych odpadów w KGHM mamy tyle paliwa że wystarczy dla nas i całej Europy, reaktor prostszy i mniej ryzykowny, można dopalać przy okazji stare zużyte paliwo uranowe, odpady dużo szybciej się rozkładają - technologia prawie idealna. Nikt tego nie rusza, tylko chyba Indie są na tyle samodzielne że mają zaawansowane testy. Po ch... nam te instytuty, agendy i inne innowacyjne ministerstwa jak od lat nic sensownego się nie dzieje. Jedyne co zrobiliśmy w temacie energii atomowej to PO podpisało umowę na odbiór i składowanie w Polsce odpadów atomowych z zachodu.

Proszę więc się nie dziwić że mam pesymistyczne nastawienie, bo jak patrzę co się dzieje to trudno tryskać optymizmem ;)

Reply to
Piotr Dmochowski

W dniu 2018-06-27 o 22:56, BaSk pisze:

Jeszcze trochę pomarudzę ;) Koledzy twierdzą że FHD to przeżytak dla niedowidzącej babci, tylko 4K. Proszę popatrzeć na tabelkę i kalkulator

ogląda TV z odległości 1,5m? Jak się pojawiły TV 4K to zrobiłem prosty test w sklepie z jakiej odległości widzę wszystko na ekranie (tak na oko 65 cali albo nawet więcej). Trzy kroki wystarczyły żeby przestać zauważać wszystkie detale. Wychodzi na to że TV z 4K to oferta głównie dla lokatorów klitek z PRL lub nowoczesnego budownictwa, gdzie deweloperzy zapatrzyli się na Japonię albo inną Szuflandię. Przy większym metrażu pozostaje chyba zakup projektora, albo montujemy TV w sypialni i stawiamy zaraz za krawędzią łóżka ;)

Reply to
Piotr Dmochowski

Moim zdaniem to z tak bliska nie da się oglądać na telewizorze 4k (UHD) obrazu upscalowanego z 1080i. Za dużo widać obwódek, artefaktów, duchów i podobnych zjawisk. Oryginalne źródło 4k (2150p) to może jeszcze jeszcze.

-----

Nie chyba zakup projektora a tylko zakup projektora, oczywiscie jesli sa warunki zeby zrobic ekran o przekatnej minimum 3 metry. Filmy w sklepie jakie puszczaja na telewizorach sa specjalnie krecone. Przeplyw danych w tych filmach jest minimum 7-10 razy wiekszy niz jest w fhd w telewizji naziemnej albo kablowce. Kolor jest na dziesieciu bitach a nie na osmiu jak w telewizji. Od ponad dwoch lat mecze projektory w domu, od dwoch tygodni mam nowego epsona, i wiem co pisze a nie pisze bo mi sie wydaje. Wczoraj na polsracie geneze planety malp ogladalem. Z naziemnej byla w sd. Ale puscili pelnym pasmem. Z prawie pieciu metrow wlosy mozna bylo postaciom liczyc. Rozdzielczosc wazna ale rownie wazne jest jak bardzo jest scisniete. Bardzo czesto hd jest gorsze od sd jak byle jak material przygotuja do emisji.

Reply to
Zenek Kapelinder

Dnia Mon, 2 Jul 2018 17:38:01 +0200, Piotr Dmochowski napisał(a):

Ja tak właśnie mam :) 48" z odległości 2 m i zapewniam że widzę dokładnie z jaką rozdzielczością nadają. A poza tym, nie chodzi tu o odległość ekranu od oczu a o kąt widzenia ekranu.

Reply to
Jacek Maciejewski

A kto powiedział, że telewizor musi być przy ścianie? Ja mam telewizor na środku pokoju. Jakieś 2 metry od twarzy. Za telewizorem mam dostęp do biblioteczki.

Albo robimy jak ja :)

Wyglada podobnie. Ale inaczej. Trudno powiedziec, ale wiele rzeczy z aplikacji webowej jest innych na tv. Brakuje niektorych ikon, przyciski w innych miejscach, klawiatura i wyszukiwanie działaja inaczej, otwarzanie filmu dziala inaczej, experience inny. Nie wiem co o tym sądzic, to może być to albo może być coś bardzo podobnego, albo cześc funkcjonalności jest web a częśc nie. Muszę się tym pobawić.

Reply to
Sebastian Biały