Telefunken M9560 LOCK

Nu har videon som jag lagade för inte så länge sedan börjat visa
LOCK i displayen..

Detta är en Telefunken M9560.

Den har fungerat, men detta dök upp för inte så länge sedan.
"Felet" uppenbarar sig genom att knapparna inte fungerar. (Vilket ordet
kanske antyder :-)

Problemet är att jag har ingen fjärrkontroll till videon heller...

Vad göra?

Några tips??

// Micke Mek

Re: Telefunken M9560 LOCK

Hej, jag skulle tippa på att 'barnspärren' har blivit aktiverad
på videon. Ev. så kan man komma in i en servicemeny genom att
hålla in en/flera knappar sammtidigt som man trycker på 'power on'
eller sätter i stömsladden annars så är det bara fjärrkontroll
som löser ditt problem.

Här är en länk till fjärrkontoll till din video (orginal och
alternativ), sida 3 rad 8,
http://elektronik-service.com.pl/PDF/VCR_RCT001_EN.pdf
Nu kan jag inte polska men det verkar som om man kan köpa
fjärrfontroller från dom. Ett alternativ är att köpa/låna
en multifjärrkontroll och använda den till att ta bort
barnspärren.

kolla in dessa sidor:
http://w1.455.telia.com/~u45521195/ (leifline's sida)
http://hem.passagen.se/jannestv (Janne's sida)
Dessa båda personerna kommer antagligen att ge dig bättre info.

Re: Telefunken M9560 LOCK

Frågan är bara vilka dessa knappar är??

Re: Telefunken M9560 LOCK

:
[...]

LOCK betyder barnlåst. Föräldrarna tar fjärren från barnen , som ju då inte
kan använda videon.
Detta återställs med fjärren ( som du ju inte hade).
Vet ej ifall det finns någon "general-reset".

Har du bruksen?
/Morgan

: // Micke Mek

Re: Telefunken M9560 LOCK