Telefunken M9560 LOCK

Nu har videon som jag lagade för inte så länge sedan börjat visa LOCK i displayen..

Detta är en Telefunken M9560.

Den har fungerat, men detta dök upp för inte så länge sedan. "Felet" uppenbarar sig genom att knapparna inte fungerar. (Vilket ordet kanske antyder :-)

Problemet är att jag har ingen fjärrkontroll till videon heller...

Vad göra?

Några tips??

// Micke Mek

Reply to
Mikael Karlsson

Hej, jag skulle tippa på att 'barnspärren' har blivit aktiverad på videon. Ev. så kan man komma in i en servicemeny genom att hålla in en/flera knappar sammtidigt som man trycker på 'power on' eller sätter i stömsladden annars så är det bara fjärrkontroll som löser ditt problem.

Här är en länk till fjärrkontoll till din video (orginal och alternativ), sida 3 rad 8,

Nu kan jag inte polska men det verkar som om man kan köpa fjärrfontroller från dom. Ett alternativ är att köpa/låna en multifjärrkontroll och använda den till att ta bort barnspärren.

kolla in dessa sidor:

(leifline's sida)
(Janne's sida) Dessa båda personerna kommer antagligen att ge dig bättre info.

demmpa

Frågan är bara vilka dessa knappar är??

Reply to
Mikael Karlsson

"Mikael Karlsson" skrev i meddelandet news:fjtPc.7013$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net... : Nu har videon som jag lagade för inte så länge sedan börjat visa : LOCK i displayen.. : : Detta är en Telefunken M9560. : : Den har fungerat, men detta dök upp för inte så länge sedan. : "Felet" uppenbarar sig genom att knapparna inte fungerar. (Vilket ordet : kanske antyder :-)

LOCK betyder barnlåst. Föräldrarna tar fjärren från barnen , som ju då inte kan använda videon. Detta återställs med fjärren ( som du ju inte hade). Vet ej ifall det finns någon "general-reset".

Har du bruksen? /Morgan

: // Micke Mek

Reply to
Morgan