Salora 25N8S som skenar...

Vad gör man med en sådan apparat om tv'n
fortsätter att höja volymen, eller sänka volymen
när man trycker på knapparna på fjärren?

D.v.s sätter man igång tv'n på t.ex. 4'an.
Allt fungerar som det skall..
Men vill man höja volymen lite så blir det inte
så bra...
Trycker man till en gång på vol+ knappen, så
fortsätter den att höja tills f_n tar hem en..

Det verkar som om den har svårt att "stanna" när
den väl har fått ett kommando från fjärren...

Vet inte ens vad chassiet heter.
Så hos leifline är man körd.. (då allt är chassie specat :-)

// Micke Mek

Re: Salora 25N8S som skenar...

Hej Micke Mek !

Det är ett Salora chassi N i denna TV.

Har aldrig sett detta felet i denna Tv, kan det vara så enkelt
att det är fjärren som inte slutar att sända, jag menar då att
mattan klibbar fast och sänder kontinuerligt, men detta kanske
du har kollat.

Behöver du ett schema så får du maila mig, glöm inte att ta
bort det som står i parentesen.

/ leifline

Re: Salora 25N8S som skenar...

Hur gick det med detta felet ?
Du har inte lämnat rapport.

/ leifline

Re: Salora 25N8S som skenar...

Jag har gjort vissa efterforskningar och fel-kalkyleringar.
Det visade sig att en av knapparna på fronten hade fastnat i "intryckt"
läge..

Troligtvis var det detta som gjorde att det spökade ibland elektronerna.

Kör den på bänken nu för att testa så det inte är något intermeterande fel.

Verkar som om den fungerar efter en viss mod. av knappsatsen..

Återkommer med slutrapport..

Tack på förhand....

// Micke Mek

Site Timeline