Mobil och operatörer

1. Förekommer det idag att man kan tjäna på att köpa mobiltelefon
tillsammans med abbonnemanget?

2. Är det Telias nät som är bäst utanför städerna? Vilka fler bolag
utnyttjar det?

3. Om jag byter mobil idag... Jag kommer bara att ringa och sms'a. Behöver
jag bry mig om 3G då?

Morgan O.

Re: Mobil och operatörer

Skulle vara med kontantabonnemang då, jag kollade förut och alla
erbjudanden jag såg innebar en höjd månadskostnad under låsningstiden,
och räknade man ihop den summan var den förvillande lik rabatten man fick.

Köper man en telefon låst till ett kontantkort och kan låsa upp det själv
är det ju bara att kränga kontantkortet till nån fjortis och använda
ett riktigt i telefonen.

Enl min erfarenhet som mest sträcker sje norrut är dom helt
överlägsna.. vem som utnyttjar deras nät vet jag dock ej.

Nej, 3G är inte speciellt användbart annat än till data..

(Jag har f.ö både 3G-mobil och 3G påslaget i mitt telia-abb, men det
är mest för att jag disponerar en 3G-telefon gratis i testsyfte.)

Re: Mobil och operatörer

Min erfarenhet är att på landsbygden i södra Sverige är Vodafone bäst,
men det kan hända att Telia har blivit bättre de senaste åren. I norra
Sverige anser de flesta att Telia är bättre, men det vet jag inget om
själv.

--
Roland

Yeah whatever.

Re: Mobil och operatörer

Telia har tydligen byggt ut de senaste åren och är allmänt bäst
utanför tätorterna.  Några lokala undantag kanske kan finnas?

Re: Mobil och operatörer

En undersökning som gjordes för ett par är sedan visade att Vodafone
hade bästa täckningen i södra Sverige, har det gjorts någon ny sedan
dess?

--
Roland

Yeah whatever.

Re: Mobil och operatörer

Jag har för mig att jag läste det för inte alls så länge sedan
och då var Telia bäst.

Re: Mobil och operatörer

Söder om Gävle är Telia och Vodafone ganska lika. Det kommer nya tester
varje år och ibland är Telia bättre och ibland är Vodafone bättre.
Norr om Gävle är Telia överlägset. Så till den grad att man kan tydligt se
det med blotta ögat om man kollar på deras täckningskartor.
--

Re: Mobil och operatörer

Var hittar man bra sådana kartor på internet för Telia?
Jag har inte lyckats hitta någon detaljerad.

Re: Mobil och operatörer
ttre.

Efter en snabb tur pE5% Google:
http://egis.telia.se/website/tm/viewer.htm
(sidan fungerar inte i Mozilla hos mig, F6%ppna den med IE om du kan)

HE4%r E4%r karta fF6%r Vodafone:
http://www.vodafone.se/170.jsp

Comviq:
http://www.comviq.se/tackning /

Det hE4%r E4%r min fF6%rsta postning med Mozilla Thunderbird som jag just=
 gE5%tt20%
F6%ver till. Meddela gE4%rna om nE5%got inte ser rE4%tt ut.

Re: Mobil och operatörer

Det skulle vara bra om du ställer in radbrädden till typ max
60 tecken eller något liknande, lättare att läsa en kortare rad
än en som är lång, slipper scrolla i sidlen med en kortare rad.
(detta gäller inte bara dig utan endel andra oxå ;-) )

Annars så var det ingen just nu iaf.

Re: Mobil och operatörer

Inte alls så detaljerad som jag vill ha det, men tack ändå.

Mozilla

Ser bra ut.

Re: Mobil och operatörer

Det skulle bli lite bättre i min läsare om du inte sände "quoted
printable". Vet inte exakt hur inställningarna ser ut på Thunderbird,
men jag misstänker att det finns en Composition-meny där detta är
förbockat.

/Henrik