Telefunken M930

Har fått en död vcr telefunken M930.
Tänkte försöka att mäta utspänningar från nätdelen för att se om det om
ev finns något man skulle kunna göra innan man ger upp.
Kanske kunde man hitta lite tips, repinfo, schema eller liknande på
internet.
Kan man hitta innehållet (chassiet) under andra namn också?
Jag menar samma (liknande) innehåll sitter kanske också i andra
apparater.
/peterj

Re: Telefunken M930

Hej Peter.
Innehållet i din video heter R2000.
Ett känt problem är att regleringen utav nätdelen ej fungerar.
Orsaken heter CP16 330uF.
Eftersom den är så gammal bör du nog kolla/byta samtliga kondens. i
nätdelen.

Ska du leta efter schema så kan du hitta R2000 under Thomson , Telefunken ,
Saba och Nordmende.
Observera att det även finns R2000 Hifi , men det är inte riktigt samma.
/Morgan

Re: Telefunken M930

Nämen oj, tack, här går det undan.
Tack för infon. Har kollat och bytt CP16. Den var på 0.33uF. Tyvärr så blev
det inte bättre så jag får kolla vidare i morgon och mäta lite på den
kanske.
Tack iallafall.
/peterj

Re: Telefunken M930
Hej och tack.
Hittade felet tack vare ditt tips om schema.
Avbrott i RP86 i nätdelen.
/peterj

Re: Telefunken M930

Bra jobbat Peter.
Du kan ta över här när jag gått i väggen.

/Morgan

Site Timeline