Telefon till datorn

Hejsan Jag tänkte bygga en slags omvänd telefonbugg, dvs koppla in telefonen till ljudkortet. Varför vill jag det? Jo, jag vill ha ett trådlöst headset som jag kan använda för internettelefoni.

Mvh Hans

Reply to
Hans Maaherra

Till "vanliga" headsets typ GN och Palntronics vet jag det finns adaptrar så du får ut två vanliga 3,5mm-pluggar. Så det beror ju på vad för anslutning ditt headset har, är det en RJ11 man ksa koppla in i telefonen så är det ju bara att prova sig fram så du hittar de två trådarna till mic (polkäsnligt) och de två till hörkapseln (ej polkäsnligt).

/L

Reply to
Boppen