Effektiv strömgenerator till stark lysdiod.

Jag söker efter ritningar till en effektiv strömgenerator som jag kan driva
en lysdiod/dioder med.

Dom lysdioderna jag tänkte driva är dessa:
http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/7273.htm

Dessa har ett framspänningsfall på mellan 2.85 till 3.42v och en max ström
på 350mA.

Jag skulle vilja ha en bilig och lätt lösning där jag kan mata dessa dioder
(1st eller flera max 3)
med 12/24v  DC och ge dom en konstant ström på 350mA.

Jag vill värma bort så lite effekt som möjligt så jag antar att lösningen
bör bara switchad.

Tacksam för tankar och idéer.

Mvh
Erik

Re: Effektiv strömgenerator till stark lysdiod.

driva
ström
dioder
lösningen

Tackar för länken.
Men som sagt, det är en switchad lösning jag också är ute efter.
I princip exakt samma som det du söker.

/ Erik

Site Timeline