SIM-kort Överföring

Går det att överföra sparade nummer från ett SIM-kort till ett annat.
TPF
Rune

Re: SIM-kort Överföring

Det enda sättet jag kan komma på är att ha en telefon t.ex. Nokia
med ir-port. Läs in till datorn alla nummer, byt till det andra sim-kortet
och spara ut på det. Så har jag gjort och det funkar fint.

Ralph

Re: SIM-kort Överföring
On Sat, 05 Jun 2004 08:50:37 GMT, "Ralph Höglund"

I alla moderna Nokia telefoner jag haft har man också haft en
möjlighet att kopiera från SIM-kortet till telefonens minne och tvärt
om. Vill till att det finns plats förstås... Det är så jag brukar
överföra nummer från telefon till telefon.
Nu brukar jag iofs bara spara dem på SIM-kortet så då försvann det
prblemet.

Mvh
Fredrik Möller

Re: SIM-kort Överföring
Fungerar det med den gamla 6150
Rune

sim-kortet

Re: SIM-kort Överföring
On Sat, 05 Jun 2004 12:35:15 GMT, in swnet.teknik.elektronik, "Rune

Det funkar i 7110 iallafall, och den är ju i princip en 6150 med wap..
;)

...men så fanken heller att jag kan hitta det i menyerna nu. Det krävs
nog lite manualbläddrande för att hitta den funktionen.

--
May all spammers die in horrible pains!

Re: SIM-kort Överföring

Bra fråga.
En sån har jag inte haft.
Jag kollade på min gamla 8210:a och på den gjorde man på precis samma
sätt som min nuvarande 6610:a

Jag tittade i användarmanualen till din telefon på följande adress:
http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/6150_usersguide_sv.pdf

Men jag hittar inget där i. Men prova enligt nedanstående så ser du
ifall alternativet finns eller inte. Tycker det borde kunna finnas.

När du har telefonen i "grundläge" och utan tangentlås på så trycker
du "Namn" sen bläddrar du ner till "Kopiera" väljer det. Sen kommer
det fram två val: från telefon till SIM och vice versa.
Iaf är det så på min 6610:a, antar att det bör vara något liknande på
din 7110:a

Mvh
Fredrik Möller

Re: SIM-kort Överföring
On Sat, 05 Jun 2004 15:26:34 +0200, in swnet.teknik.elektronik,

Stämmer precis. Jag såg menyvalet när jag snokade runt, men av någon
anledning kopplade det inte i skallen... Shit happens. :)

Kan för övrigt rekommendera Oxygen Phone Manager. Funkar "sketabra"
till min 7110:a iaf.

--
May all spammers die in horrible pains!

Re: SIM-kort Överföring

Brukar funka fint på gamla ericsson också, bla.R320, och även 868 har
jag för mig. Kopiera till telefonen från simkort, växla simkort, och
kopiera tillbaka igen.

Men annars går det ju att ansluta en simkortsläsare till datorn. Dels
finns det ju färdiga, från bla. clas ohlson har jag för mig, eller kan
man ju bygga själv. smartmouse/phoenix interface går att läsa simkort
med. Tyvärr har jag hittils inte hittat nåt bra program som kan läsa
simkort som tar svenska tecken. Sist jag kopierade telefonboken fick jag
manuellt lägga in alla å,ä,ö i telefonboken efteråt...Är det någon som
känner till något bra program som kan använda en serieportsansluten
smartmouse eller phoenix så vore jag glad för tips!

mvh
Kent

Re: SIM-kort Överföring
Såg någon pryl i Claes-ohlsson eller liknande prylkatalog, som kopplades till
USB-porten för att handetra SIM-kort. Läsa ut telefonbok, lagra telefonbok, och
förhoppningsvis även modifiera dito.
Pris? Kommer inte ihåg. Om det funkar? vet inte.

mvh
/Björn Lindgren
--
I'm sorry about my fake e-mail address in the header.
Try bjolinvidfoipunktse, and remember "vid" is swedish for "at"

Micke