Samma headset till telefon och dator?

Jag har ett headset anslutet till min pc, via USB, använder det
exempelvis för IP-telefon Skype.
Nu vill jag använda samma headset när jag snackar i vanliga telefonen.
Nån ide hur man gör, kan gärna löda ihop något. Inte fel med
en omkopplare.

Överkurs: samma sak när det gäller mobiltelefonen.

Fim W.

Re: Samma headset till telefon och dator?
Om det är ett usb-headset så är det också ett usb-ljudkort. Att löda direkt
i usb-kontakten går därför inte, utan du får skruva sönder och sätta en
omkopplare inuti som kopplar in mobiltelefonen direkt till mic+hörlur. Om du
prompt vill använda detta headset är nog det bästa att klippa av sladden (!)
och montera kontakter så du antingen kopplar headsetet direkt till mobilen
eller till usb-mojen.