"Sorgkanter" på sony

Har ett problem på min Sony FQ70 att den övre "sorgkanten inte är rak, den
svänger av på dom sista 10cm på höger sida. Har hört att man kan ändra det
genom servicemenyn, men någon som vet hur man kommer åt den.

/Malte

Re: "Sorgkanter" på sony
Tackar för tipset, men min modell var dock inte med.

/Malte
den
det

Re: "Sorgkanter" på sony
När du menar sorgkanter, är det den vertikala linjen som hänger kan du inte
justera den i service mode. Utan då måste man ta bort bakstycket och justera
avlänkningsspolen som sitter på bildrörshalsen.
/Tim

Re: "Sorgkanter" på sony
Jaså det var så invecklat, då är det väl bäst att låta bli att pilla där.

/Malte
inte
justera
rak,