"Sorgkanter" på sony

Har ett problem på min Sony FQ70 att den övre "sorgkanten inte är rak, den svänger av på dom sista 10cm på höger sida. Har hört att man kan ändra det genom servicemenyn, men någon som vet hur man kommer åt den.

/Malte

Reply to
Malte

Tackar för tipset, men min modell var dock inte med.

/Malte "Janne" skrev i meddelandet news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

den

det

Reply to
Malte

När du menar sorgkanter, är det den vertikala linjen som hänger kan du inte justera den i service mode. Utan då måste man ta bort bakstycket och justera avlänkningsspolen som sitter på bildrörshalsen. /Tim

"Malte" skrev i meddelandet news:qltob.35719$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net...

Reply to
Tim

Hur kunde du komma i servicemenyn??? "Malte" skrev i meddelandet news:qltob.35719$ snipped-for-privacy@newsc.telia.net...

Reply to
Sami M

Jaså det var så invecklat, då är det väl bäst att låta bli att pilla där.

/Malte "Tim" skrev i meddelandet news:xJxob.31808$ snipped-for-privacy@newsb.telia.net...

inte

justera

rak,