Fjärrkontroller till CD-spelare..

Hej!

Funderade lite kring fjärrkontroller som alltid följer med cd-frestyles nu
för tiden. Dom som sitter mellan hörlurarna och spelaren för att ändra
track, vol mm..
Vanligtvis när man tittar vidare på dom brukar det vara ett extra antal
"pinnar" som går in i cd-spelare, för styrsignalerna villket känns lite
primitivt.
Men på min en Panasonic så det bara en extra kontakt yta på teleproppen.
Alltså någon form av serie-överföring.
Skulle förvåna mig om det satt något avancerat i kontrollen mer än kanske
lite reisistorer för någon spänningsdelare eller dyl. Nu vill man klart
inte öppna kontrollen för då får man aldrig ihop den.

Men är det någon som vet hur dom fugerar?

VH/ Johan O

Site Timeline