Sagem ISD4150

Hej Gruppen!!
Nån som haft en Sagem 4150 som blinkar med led:en i rask takt?
Skulle vilja resetta den men hitta ringen info på nätet . Såg att felet
fanns beskrivet på Euras.Men eftersom jag inte har nån access till Euras
blir det till att stå med lång näsa :-)  Nån som vet ??

           /Kent

Re: Sagem ISD4150

> [...]
| fanns beskrivet på Euras.Men eftersom jag inte har nån access till Euras
| blir det till att stå med lång näsa :-)  Nån som vet ??

Hej Kent.
Håll in "+" och "-" på fronten medans du sätter i nätsladden.
Den ska då börja blinka o hålla på.
Därefter ska du kunna installera den på nytt.

Good luck.
/Morgan

Re: Sagem ISD4150

Hej Morgan.
Jodå nog blinkar den och håller på alltid. När jag startar den med + &-
intryckt så blinkar den snabbt en liten stund ,sedan övergår den till ett
litet långsammare blink. Men det kommer aldrig upp nån menu. varken via
scart eller rf. Boxen har fungerat ett tag efter NDS uppgradering så det är
nog inte det som gått snett iaf. Går denna boxen att uppgradera (eller ned)
via serieporten på baksidan?

         /Kent

Re: Sagem ISD4150

är
ned)

Skit också.
Den senaste veckan har det tydligen hänt något , för jag har översållats med
mottagare (olika fabrikat) , som haft diverse mjukvaru-problem.

Hinner du räkna antalet blink ? För i bruksen finns en hänvisning
till de olika antalen blinkningar.

Uppgradera via serieporten går säkert , ifall man har tillgång till ny
firmware ,
men det har man inte.
Återkommer ifall jag kommer på något annat.
/Morgan

Re: Sagem ISD4150

ett
med
Precis efter reset blinkar den 14 ggr sedan ett uppehåll sedan 14ggr igen.
Kan det betyda ngt ?

               /Kent

Re: Sagem ISD4150

: Precis efter reset blinkar den 14 ggr sedan ett uppehåll sedan 14ggr igen.
: Kan det betyda ngt ?
:
:                /Kent
:
Hej igen Kent.
14 - 17 blink , mottagaren sönder , måste in på service.

Bruksanv. kan du hämta här.

Sorry.
/Morgan

Re: Sagem ISD4150