Död Philips TV 28ST1714

Hej! Jag har en TV, Philips 28ST1714, som är stendöd. Hör ett pulserande svagt tjipp tjipp (med 1 sekund mellanrum ungefär) från den när nätströmbrytaren är tillslagen. Jag tror att det är nätdelen som lagt av men hittar inget synligt fel, dåliga lödningar eller brända komponenter. Såg bara ett större motstånd, 3620(?), vid nätdelen som verkar lite bränt. Har förgäves sökt runt på nätet efter tips om var felet kan vara. Är tacksam för tips om var felet kan vara, om det är nån ide att laga tv:n eller om jag ska skrota den. Skulle vara kul om det gick att få ordning på den.

Mvh Oscar Johansson

Reply to
Oscar Johansson

Ja just det ja , den är inte alltid den överlever.

Därefter bytte jag

Tjusigt Oscar.

Reply to
Morgan