Regionfri hur?

Hej alla

Har fått en DVD-spelare Philips LX 3000D som är låst till region 2.
Nu undrar jag hur man bär sig åt för att få den regionfri, finns det
något enkelt sätt, mer än att gå till radiohandlarn (dyrt?), att göra
detta? Undertecknad är tämligen obevandrad i elektronikämnet, så
ju enklare ju bättre.

Owe R  som är tacksam för all hjälp.

Re: Regionfri hur?

Se: http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?select=Philips+LX3000D
(Skippa de två första inläggen...)

Lycka till!

/ mw

Re: Regionfri hur?
Det funkade man tackar

Owe   som numer kan se alla sorter

Re: Regionfri hur?

testa något av tipsen på denna länk
www.videohelp.com/dvdhacks.php?dvdplayer=Philips+LX+3000D&Search=Search

Här är den mest troliga
"I prove this code below and works fine.

Philips DVD LX3000D - Home cinema

1) Press play (remote)
2) Press 159 023 793 90 PLAY (remote)
3) You see a blue screen
4) Reset on the menu system

ALL the regions be come FREE !
I test with DVD Reg 0, 1, 4 and ALL
Don't lose your time with another codes.
They works to, but only for one Region."

Re: Regionfri hur?
On Wed, 28 Apr 2004 14:46:09 GMT, "Owe Rudbeck"

Har du tur som de andra sa kan du fixa region fri spelare med din
fjärkontroll, jag har en Philips 723, där funkade inte fjärkontrollen
men då jag hade tillgång till en palm pilot med IR sändare, kunde jag
fixa det ändå.

I värsta fall kan man få ett chip monterat i spelaren (detta är
självklart det bästa) som då gör att man kan ställa in regionen i
spelaren eller ha automatisk regionfri.

Det finns ett problem med att ha region fri spelare, vad jag vet så
finns det ett fåtal skivor som har avancerad regionkontroll (minns
inte vad det heter) som kollar t.ex om spelaren stödjer region 2, sen
kollar den om region 1 stöds, sedan säger den, vill inte spela upp pga
att spelaren stödjer flera regioner eller något i den stilen.

Detta gäller bara vissa region 1 filmer vad jag vet eller om det kom
ut några sådana minns inte. Tror det var filmer med RCE skydd , äsch
minns inte vad det hette eller om det finns kvar.

Rätta mig om jag är helt borta och pratar om något som inte finns
eller är fel hehe.

Re: Regionfri hur?

[klipp]

Hmm, låter konstigt. Detta måste ju vara programmerat i DVD:n. Skivan kan ju
inte säga nej, det är ju DVD:n som bestämmer om den vill spela skivan eller
ej. Det låter konstigt att DVD:n skulle lägga krokben på sej själv. Men jag
vet inte, bara spekulerar.

/Micke

Re: Regionfri hur?

Jo jag vet, men jag är säker på jag läste om det där förut, någon
Enhanced Region Encoding eller något, borde gå att hitta information
om det. Fast jag vet aldrig om det tog fart, inte heller hur det
fungerade ? Kanske bara var "bluff" ? vad vet jag.

Re: Regionfri hur?

ju
eller
jag

Sökte lite.
Verkar som det har funnits men är ett minne blott. Bara ett fåtal titlar har
detta kvar och då endast på region 1. Var tydligen bara WB och Columbia som
använde detta.

/Micke

Re: Regionfri hur?

AHA oki jag förstår, vad bra då behöver man inte bry sig om det

Re: Regionfri hur?

Klipp
Klipp

Hej igen och tack för tipsen, har inte hunnit pröva ännu men 1:a maj blir
en lämplig dag, tror jag!

Owe R   som tackar så mycket.

Site Timeline