Re: Shuntstyrning

Ämne: Re: Byggbeskrivning på shuntstyrning?
Datum: den 2 november 2003 22:30

en
Det finns ingen interesserad i gruppen som kan programera i Delphi???
Tydligen ska plugin´sen till Thermometer göras i Delphi. Och fast jag varit
till biblioteket och lånat böcker om det så är det bara att inse att jag
inte kan lära mig det så snabbt :)
Jag har ganska klart för mig hur "plugginen" ska funka men att sätta det i
praktiken i Delphi är nog inget för mig. Men ännu har jag inte gett upp
hoppet :)
Men om nån vill hjäpla till med kodandet så hör gärna av er här eller
privat,
"aon(snabelA)telia(punkt)com"

Som sagt Programmet Thermometer har redan det mesta färdigt, "bara" att ta
in värdena på ute temp, omvandla via en temp kurva till lämpligt börvärde på
framledningen, jämföra med ärvärde på framledningen och sen ge en utsignal
öka repektive minska shunten, vänta en viss tid (tex 5min) och sen börja om
igen. Utsignal till shuntmotorn borde kunna tas via 2 pinnar på printer
porten, har sett en enkel digital I/O ritning på det. Skulle fler än 8 I/O´s
behövas kan ju kanske hårdvaran till detta program användas, ganska trevligt
program om man behöver en enkel plc föressten
http://home.planetinternet.be/~dc11cd /

Hälsningar Anders Olsson

Re: Shuntstyrning
Hej!
Har precis svarat i en gammal tråd. Byggbeskrivning på shuntstyrning.
Steve

Site Timeline