Regionkodsborttagning Sony

Har letat lite varstans efter möjliga koder för att befria en Sony RDR HX
1000 från regionslåsningen (troligen fungerar även koder för andra RDR och
kanske även NS). Såg helst att jag kan göra det med fjärrkontrollen endast.
Hittar bara lösningar med att ladda ner program för att via PC skicka
IR-koder (eller via Sony W P900), någon med erfarenhet av dylikt labbande?

Tänkte vara slug och köra en gammal regionfri spelare via Sonyn (som är en
DVD-brännar/HD historia) men reg 1 skivor (eller möjligen
macrovisionfunktionen) gör att dessa inte går att se på TV:n via Sonyn. Så
att få Sonyn regionfri skulle spara mycket meck med kablar och förstärkare
mm.

Alla tankar och ideer mottages taclsamt.

Martin

Re: Regionkodsborttagning Sony

Ja, jag plockade bort regionskodningen till min NS-nånting genom attg skicka
lite speciella IR-koder via min palmpilot.. funkade perfekt, man skickade koderna
och spelaren sa "Success" och bootade om, efter det funkade alla skivor.

Enklast är ju om du kan få bort det via IR..

Re: Regionkodsborttagning Sony

Hälften av Sony burkarna kräver en service-remote för att koda om och
den är svindyr.
Har själv en reg 1 Sony DVP-C600D 5 växlare som jag sökt info om, men
det verkar bara vara hårdvaru modd som gäller, synd.
Inte värt när man kan köpa en ny DVD för under 500:-

On Fri, 12 Nov 2004 15:14:09 GMT, "Martin Johnsson"