oscilloscop-kanal?

Vad är det för en oscilloscop-kanal som man kan se med comhems grundutbud?

/Micke

Re: oscilloscop-kanal?

Har du också sett den, på kanal S41?
Bilder från 4 maj 2004:
"http://niklas.myftp.org/KAN_S41/P5040678.JPG "
"http://niklas.myftp.org/KAN_S41/P5040679.JPG "

Re: oscilloscop-kanal?

grundutbud?

Vet inte vilken kanal, min teve visar frekvens när jag söker.
Finns det någon tabell för detta? Samt gränserna för VHF1, VHF2 och UHF som
min andra teve visar under sökningen.

Jag har inte riktigt samma vågbild. Kan tyvärr inte erbjuda en bild. Fast
det har väl mindre betydelse, det vore inressant att veta vad det är som
visas.

/Micke

Re: oscilloscop-kanal?
som

VHF1 är kanal 2-4, VHF2 är FM-bandet, VHF3 kanal 5-12 och UHF 21-69.
Här: http://www.praestkjaer.dk/dk/emner/frekvenser/freq-tv.htm
finns en tabell.

Mvh
Fredrik Östman

Re: oscilloscop-kanal?

åfan - någon har satt troligen en hp-spectrumanalysator
någonstans i nätet och satte en videokamera ovanför den :-)

(det är hp:s typiska 'penplott-tecken' i alla fall - titta
tex. på symbolen för micro - R/S har inte alls samma 'stuk'
och använder - hu så hemskt!! - windows embedded i sina burkar...)

så fort det åker in windows i burkarna, så verkar alla
kvalitetsambitioner på mjukvaran gå rakt ned i botten...

en sådan där sak kostar mellan 200 - 500 papp beroende på vilka
optioner man vill ha...

/TE

Re: oscilloscop-kanal?

som