Kompaktlysrörsarmatur

För 230V kompaktlysrör krävs väl enbart ett litet plast-fäste. (armatur får inte plats ändå)

Finns sådana enbart i elaffärer?

Vad kan sådana kontaktdon /hållare kosta till normalt lågpris?

Morgan O.

Reply to
Morgan Ohlson

Morgan Ohlson wrote / skrev:

För tvåstiftsmodellen (G23) har elfa (33-811-18) Sök på 'kompaktlysrör' hos elfa för mer info.

På min skrivbordslampa som är av tvåstavsmodell (tvåstift 230V 11W) så sitter det en drossel/reaktor/förkopplingsdon på lampsladden, reaktorn är märkt med följande data: Input 230V~/50Hz, 1*7W/1*9W/1*11W, termosäkring 145 grader, cos fi 0,4 , tw 130. Jag har mätt fram drosselns motstånd till 140 ohm.

Demmpa
Reply to
Demmpa

Tackar!

...om man skulle räta ut rörböjen på en lysrörslampa så blir priset för att "kompaktlysrör" alltså en liten del av priset för en äkta kompaktlysrörsinstallation.

Hå hå ja ja... tänk hur det är...

Morgan O.

Reply to
Morgan Ohlson