2-polig sladdströmbrytare (230V) ?

Finns det 2-poliga sladdströmställare(230V) att köpa.
Jag skulle vilja bryta båda polerna.
Hittar bara 1-poliga.
Som tex den här som ELFA säljer
http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok20%06421.htm?_36_014_16

/Per-Åke

--
Remove "extra" in my e-mail

Re: 2-polig sladdströmbrytare (230V) ?

Dom är inte vanliga iaf, jag letade också, och det slutade med att
jag använde en urgammal tryckknappshistoria som bröt båda polerna.

Du ska också koppla in en spartrafo eller ? :)

Re: 2-polig sladdströmbrytare (230V) ?

Nej då, jag vill bara inte ha fram fasen. Och slippa mäta ut den.
Och så vill jag ha brytaren på sladden.

Men för dig hade en sådan här ny art. hos Clas Ohlson varit perfekt.
Art. nr. 36-1047
http://www.clasohlson.se
(För lång direktlänk)

/Per-Åke
Som fortfarande väntar på tips om 2-pol. strömställaren finns att köpa

--
Remove "extra" in my e-mail

Re: 2-polig sladdströmbrytare (230V) ?
On Fri, 14 Jan 2005 13:29:58 +0100, in swnet.teknik.elektronik,

Längst ner i denna prislista från 2003 finns det en dylik iallafall,
så det borde gå att hitta...

http://www.rtk.se/Downloads/Prislista%20Swiss%20Shield.pdf

--
May all spammers die in horrible pains!
Wanna e-mail me? Well, peter_e is correct, but the rest is obviously bogus...

Jag har nu fått info att den finns att köpa.
Inte bara i sinnevärlden.
Tack  :)

Remove "extra" in my e-mail

Re: 2-polig sladdströmbrytare (230V) ?

Har du lust att dela med dig av den informationen?
Ifall man vill införskaffa några.

--

/Anders

Re: 2-polig sladdströmbrytare (230V) ?

Håller med. Om man lyckas lösa ett problem som man har ställt
en fråga om och svaret inte har kommit genom gruppen
så är det 'god sed' att skriva svaret i den tråd där
man ställde frågan.

Re: 2-polig sladdströmbrytare (230V) ?
Kommer här:
www.labbelektronik.nu

Sladdströmställare
S1001W     2-polig     ON-OFF     250V AC 2A     Vit 10,40
S1001B     2-polig     ON-OFF     250V AC 2A     Svart 12,00

priserna dom anger i sin katalog är ex. moms

/Per-Åke

--
Remove "extra" in my e-mail

Re: 2-polig sladdströmbrytare (230V) ?