Bilradio

Hej alla,

Har sökt och sökt på webben efter hur jag ska komma åt
schemat till min 15 år gamla bilradio, Blaupunkt Granada SQR 49.
Men det är hopplöst. Det är så att jag har knappat in koden förmånga gånger
och skulle behöva koppla förbi kod kretsen eller på något annat
vis fixa till det hela. Har läst att det ska gå att använda serienummret på
radion för att komma åt en kod för att låsa upp radion.

Någon som har en lösning, schema eller så?

Mvh,
/Jompa

Re: Bilradio

gånger

Vad står det i displayn ?
--- eller err.?
/Morgan

Re: Bilradio
Vet inte vad det står, men det är troligen err.
Matade in koden mer än tre ggr fast displayen var
trasig.
tips?

Re: Bilradio

Låt den stå på i 2 timmar och knappa sen in rätt kod.
Efter de 4 siffrorna ska du även bekräfta med någon knapp som jag inte
kommer ihåg ,
men har du bruksen till den så står det där .
Det är i.a.f. inte knapp 1,2,3 eller 4.

Displayn trasig? Förmodligen bara lampan (12V) som sitter bakom displayn.
/Morgan

Re: Bilradio

Det blir nog svårt, jag säger inte att det är omöjligt, men systemet
ju ju liksom gjort för att det INTE ska vara lätt att gå förbi.

Kan du bevisa att du äger den kan säkert blaupunkt låsa upp den åt
dej, men jag gissar att dom tar betalt, och det kanske inte en
15 år gammal stereo är värd.

Site Timeline