Husky Hunter

Hej!
Har kommit över en gammal bärbar dator som heter Husky Hunter med
något OS som heter DEMOS 2.2 9696pi. Vet inte vad jag ska ha den till
men det skulle vara kul att veta lite mera om den. Har konstaterat att
den inte är 2000-kompatibel och att den har inbyggd basictolk.
Steve

Re: Husky Hunter

Här finns lite info:
http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?st=1&c28%5

--
Version: 3.12
Re: Husky Hunter

Tackar. Är ute efter mer  info om hur man ska trycka när allt hänger
sig, typ ctrl-alt-del.  Det finns inte ett papper av manualtyp till
den, bara instruktioner för dess förra applikation.
Steve

Re: Husky Hunter

Företaget bakom maskinen verkar ju finnas kvar. Maila dem:
http://www.huskynordic.com /

Annars vore det nog bäst att fråga i ett välbesökt forum för entusiaster av
gamla datorer.

--

Re: Husky Hunter

Här är deras internationella hemsida (de har tydligen bytt namn):
http://uk.itronix-europe.com /

--

Re: Husky Hunter
On Tue, 20 Apr 2004 09:35:29 GMT, in swnet.teknik.elektronik, Steve

Du har säkert redan hittat nedanstående (vanlig google-sökning,
typ...), men om inte, så får du dom här och nu. Vassego...

Kanske finns något intressant näst längst ner på
http://www.james-tweedie.ndtilda.co.uk/reflex/downpage.html

Eller kanske här
http://liberti.dhs.org/public/computing/hardware/huskyhunter /

Här kanske finns något användbart, fastän det egentligen handlar om
något annat...
http://www.xix.nu/~telhack/filer/Mobiflex.txt

--
May all spammers die in horrible pains!

Re: Husky Hunter
On Fri, 23 Apr 2004 20:37:56 +0200, Peter Emanuelsson

Tack!
Här var en del nytt och en del som jag hittat tidigare. Får väl labba
vidare när jag inte har något bättre för mig. Min Hunter är 8-bitars
så den är inte kompatibel med vanlig dos.
Steve

Site Timeline