Hur fixar de detta?

Ett fynd..... en vara som man inte behöver, till ett pris som man inte kan motstå........ Var på Rusta idag. På en pall så stod det en stack s/v 5,5" TV-apparater med inbyggd AM/FM-radio. Ingång för extern antenn (inbyggd teleskop), videoingång, plats för batterier, väggvårta för stationär strömförsörjning, adapter för 12V cigarettändaruttag. Och priset var 99kr. Jag kunde bara inte motstå det. Jag måste kolla om den verkligen fungerade. Jo då, den fungerade. Någon hög klass att tala om var det ju inte, men den fungerade. TV1, TV2, TV4, Danmark1 och 2 (jag bor nära). Och radion också. Rusta idkar ingen välgörenhet, så hur man tillverka och sälja den för 99kr? Jag fattar det bara inte....... Såg förresten också att de hade batteridriven 12V's skruvdragare för 99kr. /peterj.........fundersam.

Reply to
Peter Justesen

med

99kr?

Och tänk på att 19,80 av det priset är moms. 79,20 är vad affären får. Tv:n är ju antagligen tillverkad i Kina eller något annat asiatiskt land med i det närmaste slavlöner. Fabriken kanske har kommit över ett jättestort restparti svartvita bildrör nästan gratis. Ivfsh så gör säkert någon viss förlust på affären. Rusta som kanske säljer den som lockvara, bildrörstillverkaren som dumpade sitt jättelager eller någon importör som tog in alldeles för många och svårsålda svartvita tv-apparater.

Fredrik Östman

Reply to
Fredrik Östman

Med tanke på att en så liten TV är tänkt att vara portabel så blir den nog inte ansluten till en Boxer eller kabelnät. Detta gör att den blir helt värdelös när det analoga TV-nätet släcks om några år. Det är säker någon som dumpar sitt lager för 99:- innan den blir helt osäljbar. Sedan kostade den nog inte så mycket att tillverka, de tjänar inte så mycket i de kinesiska fabrikerna.

--
Göran Larsson     http://www.mitt-eget.se/
Reply to

+Goran Larsson wrote

Det är väl bara i korkade sverige ? ..dessutom tror jag inte att det blir så på utsatt datum heller, titta bara hur det gick med uttalandet "all analog radiotelefoni ska upphöra senast år 2000"...

Bara transporterna av delar och färdig produkt borde kosta mer än 99 spänn, speciellt mtp att 20% är moms.

Men om någon har ett lager med analoga TV har i Sverige så har de att välja på att exportera dem eller sälja ut billigt. Antagligen var det förmånligast att sälja billigt här.

Visst, men de kanske såldes för 249,- tidigare. Även det är billigt, men borde räcka till frakt, moms, mm.