Hur får man loss chassit....

Håller på med en Philips 28ST1714, den har ett GR2.1 AA chassi.
Den har tydligen för avsikt att behålla sitt chassi för jag får inte loss
det på nåt sätt.
Om man håller ut två hakar så ska det glida ut bakåt, men så sker inte.
I mina försök att få loss det har jag pajat en diod (eller ett motstånd) som
jag gärna vill veta typen på.
Komponenten heter 3239 och sitter på vänster sida vid den kända haken.

Eläde, hur gör man?

Johan

Re: Hur får man loss chassit....

som

Lugn och fin nu.

Det brukar inte vara något problem att dra ut kortet,
när du fått loss det så applicera lite vitt vaselin i spåret
så händer det inte mer.

3239 är ett motstånd 1,2k 5% 0,5W.

/ leifline

Re: Hur får man loss chassit....

loss
Nu gick det, jag la tv'n med rutan ned och vickade kortet fram och tillbaka.
Tillslut slapp det..

Johan

Site Timeline