Re: Saba TV - power-led blinkar.

Nu har du verkligen problem, mitt råd är att lämna i Tv:n för rep.
Om jag förstår rätt så kan du med lite otur ha kört ut +26V på IP03:s utgång
där det skall vara +9V!!!
Du sitter med en reparatörs värsta mardröm två allvarliga fel som inte
hänger ihop.
leifline

Re: Saba TV - power-led blinkar.

Hej,

Tack för ditt svar! Jag undrar om det är värt att lämna in den? Det är en
26" TV tror jag. Har inte kollat så noga, har fått den.

Har även en annan TV. En Sharp med ett CS chassi som jag inte kommer ihåg
beteckningen på just nu. Felet på den är att HOT är trasig. Jag bytte den
utan resultat. testade sedan att injecera en 15khz signal på basen. Då
startade tv'n till för en sekund, men dog sedan genast. HOT gick sönder
och jag tog mig en öl och drog en filt över TV'n. Frågan om det är värt
att fortsätta felsöka. Hittade på nätet nåt "upgrade-kit" till tv'n där
det ett antal komponenter skulle bytas, bla några kondingar någonstans
mellan flyback och HOT. Hot skulle också bytas. Kit'et var väl till för
det problem jag hade; Ingen högspänning. Vad tror du Leifline? Ska man
kasta den eller...?

Mvh Magnus

Re: Saba TV - power-led blinkar.

Att bara skicka in 15kHz så där är att be om trubbel. Amplitud, kurvform
mm är väldigt viktigt. Sen har ju TVn innbyggda skydd som ska stänga av
TVn om något fel inträffar. Dessa var säkerligen inte aktiva. Nu kan vad
som helst ha hänt. :-(
Förresten, CS-apparaterna är det sämsta Sharp har byggt i TV-väg.
Själv hade jag inte satsat en spänn på den. :-)

Site Timeline