HD DVD RW med divX

Finns det nE5%gra HD DVD RW med divX (direkt nE4%r man spelar in)?
Hur benE4%mner man den dvd'n som man kopplar till tv sat m.m?
Den i datorn kan man kalla dator dvd.

Re: HD DVD RW med divX

Finns det några HD DVD RW med divX (direkt när man spelar in)?
Hur benämner man den dvd'n som man kopplar till tv sat m.m?
Den i datorn kan man kalla dator dvd.

Jag fattar inte vad du menar? DivX är ju ett film-format. Det finns DVD
spelare som kan spela upp Div-X...
No problem bara bränna som "image .iso"

Sen fattar din DVD spelare att det är div-X

  ACL

Re: HD DVD RW med divX
TE4%nkte inte brE4%nna i datorn. Vill spela in utan dator till hE5%rddisk,
och brE4%nna utan dator.

Re: HD DVD RW med divX

Vi är nog inte riktigt där än, tror jag, men kolla in den här så
länge...

http://www.kiss-technology.com/?p=vr558dk&v=users

Re: HD DVD RW med divX
Det mE4%rket brukar komma upp nE4%r, det gE4%ller tekniska framsteg. FE5%r
vE4%nta och kolla deras nya modeller.
Att packa om till DivX i datorn tar sin lilla tid :-C

Re: HD DVD RW med divX

det är mycket som skall räknas både spatialt och temporalt för att inte
ta med än absolut nödvändigt för att återskapa bilden.

beroende på kvalitet man önskar så är man nere på 15 till 2 frames per
sekund på en 3GHz CPU och mycket minne...

dom mpeg4-kodare som finns (i framförallt TV-capturekort) gör inte så
avancerade beräkningar och därför måste man ha relativt hög bitrate
eller acceptera dålig kvalitet, medan väljer man värsta
kondingsvarianten som mpeg4 'h264' så tror att man har kommit tillbaka
till 33 MHz 486-dator i fart vid kodning...

det lär nog dröja ett tag innan det finns ASIC med prestanda motsvarande
springa cirklar kring dagens värsta CPU:er för att koda i realtid med
högsta h264-kvalitet

Re: HD DVD RW med divX

Var sitter hårddisken? I luften?
Försök att fråga vettigt så får du vettigare svar. Svårt att veta hur
du tänker...

Re: HD DVD RW med divX
http://www.kiss-technology.com/?p=vr558dk&v=users

Eller liknande med eller utan dvd R/W vill jag spela in med. Direkt
till DivX

Re: HD DVD RW med divX
Ursäkta att jag kommer sent till tråden, men jag har nu läst igenom den
och hittar inget svar på en fråga nämligen: Varför vill du komprimera om
den mottagna videosignalen?
All digitalt utsänd video, både satellit och "Robert" kommer ju
komprimerad.
Att byta från MPG2 till DIVX kan ju inte ge någon kvalitetsförbättring,
och inte mer än marginell utrymmesvinst...,tror

/Johan

Re: HD DVD RW med divX
http://www.kiss-technology.com/?p=vr558dk&v=users

Eller liknande med eller utan dvd R/W vill jag spela in med. Direkt
till DivX

Re: HD DVD RW med divX
http://www.netonnet.se /
Centrum Xamba 500 160 GB    "DivX"
Vet ej om den kan spela in.

Re: HD DVD RW med divX
http://www.netonnet.se /
Centrum Xamba 500 160 GB    "DivX"
Vet ej om den kan spela in (i DivX).

Re: HD DVD RW med divX

klart intressant även om den bara kan producera MPEG2- med hög bittrate

många TV-capturekort av USB-typ stöder även DivX, så det är inte
orimligt även med detta.

dock förstår jag inte hur man får ihop till uppgiven pris - bara HD:n
står ju för minst 1/3 av kostnaden även om man skulle räkna netto och
före moms...