Samsung DVD-spelare, eller kanske alternativa divx-spelare med karaoke?

Jag befinner mig i Thailand nu, och funderar på att köpa en
DVD-spelare här. Anledningen är att jag vill ha en spelare med
karaokefunktion (mikrofoningång, echo-effekt m.m) och samtidigt klara
många skiv- och fil-format (DVD+-R/RW, vcd, svcd, wma, mp3, divx...).
Jag har hitat en sån spelare här, en Samsung P548K. Och at den bara
kostar knappt 800kr är ju ingen nackdel direkt.

Men det känns lite konstigt at köpa en spelare som knappt verkar
existera om man söker på internet. Jag kan bara hitta information om
den på samsungs egen websida.

En sak som gör mig lite orolig är också att när jag tittade på
VideoHelps DVD-kompatibilitetslista så hittade jag en recention om en
Samsung V540 och han hade rät stora problem med frysningar.
Recentioner finns på länken nedan. Den modellen tillverkas tydligen
inte längre, men tänk om P548K har samma chipset och också kan ha
problem. Kan man på något sätt se det i manualerna? 540 respektive 548
är ju ganska nära varandra rent numeriskt. Jag har skrivit till
samsung men inte fått svar ännu.

V540 recenssion:
http://www.videohelp.com/dvdplayers.php?DVDnameid41%95&Search=Search&#comments

V540 manual:
http://www.samsung.com/download/FileView.aspx?cttfileid20%0217&type=DVD+Player&typecode=3&subtype=DVD+Combo&subtypecode30%3&model=DVD-V540&filetype=UM&language =#

P548K manual:
http://www.samsung.com/th/support/productsupport/download/FileView.aspx?cttfileid19%6931&type=DVD+Player&typecode=3&subtype=Standard+DVD+Player&subtypecode=&cmssubtypecode30%8&model=DVD-P548K&filetype=UM&language =#

Jag letar också efter tips om andra DVD-spelare med samma funktioner
som denna P548k. Dvs klarar de flesta format, inkl divx, och har
mikrofoningång och karaokefunktioner. För om jag hittar det jag söker
i Sverige så köper jag hellre där, om priset är rimligt.

/Jimi

Re: Samsung DVD-spelare, eller kanske alternativa divx-spelare med karaoke?

ICA säljer en DVD med karaoke här för 449:-

Re: Samsung DVD-spelare, eller kanske alternativa divx-spelare med karaoke?

Kan tilläggas att jag köpte en karaokemikrofon på filippinerna för ett
år sedan för ungefär samma peng. En kul grej som består av en microfon
med inbyggda karaokelåtar ca 800 st plus plats för ytterligare ett
minneskort med 800 låtar, totalt 1500 låtar inbyggt i microfonen. Den
har allt som echo, tempo, key, PAL.

http://www.enter-tech.com/magicsingalong/product.asp?mpage01 %

Re: Samsung DVD-spelare, eller kanske alternativa divx-spelare med karaoke?

och i nyss såg jag på tv att SIBA säljer en DVD med de flesta formaten
för 499:- med svensk bytesrätt och garanti. Nå´t att tänka på ...

www.siba.se

Site Timeline